در دنیای تکنولوژی امروز با دیجیتالی شدن همه کارها و فروش اینترنتی خدمات و محصولات، لازم است همه کسب و کارها یک بخش را به تقویت خود در بازار اینترنتی و گوگل اختصاص دهند. این کار را یک سئوکار بر عهده دارد. متخصصان سئو مسئول ترافیک سایت و تبدیل بازدیدکنندگان بالقوه به به بالفعل برای فروش هستند. آنها نقش بزرگی در افزایش بازدید وبسایت یک شرکت یا وبسایتهای محصولات تجاری دارند. برای ورود به بازار کار سئو، لازم است در اولین قدم یک رزومه کاری برای خود داشته باشید. در این راهنما اصول و قوانین نوشتن رزومه سئوکار به همراه بررسی نمونه رزومه سئوکار به شما ارائه میشود تا در این راه به درستی حرکت کنید.
به عنوان یک متخصص سئو شما میدانید که چگونه توجه کاربران وب را به وبسایت خود جلب کنید. لازم است از همین مکانیزم برای رزومه خود استفاده کنید. هدف نهایی هر رزومه شگفت انگیز جلب نظر کارفرما و استخدام کنندگان است و برای رسیدن به این مهم باید بتوانید یک رزومه کارشناس سئوی متمایز و متفاوت بنویسید. در ادامه به شما میآموزیم که چگونه محتوای رزومه را تنظیم کنید.
اولین بخشی که در هر رزومه باید نوشته شود، بخش اطلاعات تماس متقاضی استخدام است. این بخش شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس ایمیل معتبر و موقعیت مکانی است. اگر یک وبسایت و پروفایل حرفهای مانند Linkedin دارید در این بخش اضافه کنید تا همین بخش کوتاه را متمایز و بهتر بنویسید.
روند نوشتن ابتدای رزومه امروز به جای نوشتن هدف، نوشتن یک خلاصه یا یک بخش درباره من است. خلاصه رزومه به طور کلی بیشتر بر دستاوردهای داوطلب، چگونگی دستیابی او به این دستاوردها و مهارتهایی که در این راه کمک کننده هستند متمرکز است. اینکه در همان ابتدای بررسی رزومه، کارفرما دستاوردها و موفقیتهای شما را بخواند تلنگری در ذهن او ایجاد میکند که شاید شما یک گزینه مناسب برای استخدام باشید. در این بخش میتوانید توضیح دهید که چگونه ترافیک جستجوی ارگانیک را افزایش دادهاید و از کدام ابزارهای جستجوگر برای کسب موفقیتتان استفاده کردهاید. یک نکته عالی برای بهینه سازی بخش خلاصه رزومه استفاده از معیارهای کمی و افعال قوی و مثبت است.
متخصص سئو مشتاق با بیش از 4 سال سابقه در این صنعت. دارای سابقه افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک از 12% به 30% برای یک وبسایت مرتبط با شغل و بهبود رتبه بندی جستجو از صفحه 5 به صفحه 1 برای بیش از بیست کلمه کلیدی بسیار رقابتی. ماهر در استفاده از ابزارهای جستجوگر مانند Google، Moz Pro، Ubersuggest، Analytics و Ahrefs...
اگر دستاوردهایی از این دست ندارید، میتوانید توضیح دهید که چگونه میتوانید با مهارتها و تخصص خود به کارفرما در دستیابی به این اهداف کمک کنید. به استخدام کننده نشان دهید که شما سرمایه آینده او هستید.
برای گرفتن نتایج بهینه از رزومه خود باید درک خوبی از آنچه کارفرما از شما میخواهد داشته باشید. حالا نوبت شماست که با استفاده از کلمات کلیدی حوزه خود، بخش سوابق کاری رزومه را پربار کنید. قسمت تجربه کاری رزومه شما باید به کارفرما نشان دهد که شما یک یادگیرنده با انگیزه و پرشور هستید. لیستی از سوابق کاری خود تهیه کنید و آنها را از آخر به اول بنویسید. دستاوردهای حین کار و چالشهایی که با موفقیت پشت سر گذاشتهاید را بنویسید و هر جا امکان بود از آمار و ارقام برای پشتیبانگیری از نتایج بدست آمده استفاده کنید. برای بهتر نوشتن بخش سوابق کاری میتوانید از این افعال استفاده کنید: افزایش یافته، بهبود یافته، محقق شده، به روز رسانی شده، ارزیابی شده، توسعه یافته، عیب یابی شده و به دست آمده.
به طور کلی صلاحیت آموزشی خاصی برای نفش کارشناس سئو وجود ندارد. اما داشتن یک مدرک مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات یا بازاریابی مزیت محسوب میشود. اگر چنین مدارکی دارید در بخش سوابق تحصیلی با ذکر مدارک و مدارج، دانشگاه محل تحصیل، دستاوردهای حین تحصیل و معدل به صورت معکوس زمانی بیان کنید. اگر گواهینامههای معتبری که در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال هستند داشته باشید، فاکتور مهمی برای رزومه سئوکار محسوب میشوند. پروژههای موفق حین آموزش و گواهینامهها را در این بخش رزومه بنویسید.
بخش مهارتهای رزومه سئوکار یک بخش اساسی و مهم است که معمولاً توسط کارفرماها به دقت مورد بررسی قرار میگیرد. کارفرما میخواهد بداند که چه مهارتهایی دارید که در کار سئو قابل استفاده باشند و شما را به یک گزینه خوب برای استخدام تبدیل کند. در نوشتن مهارتها هم از مهارتهای نرم و هم از مهارتهای سخت و تخصصی یاد کنید.
مهمترین مهارتهای نرم یک سئوکار:
مهمترین مهارتهای نرم سئوکار:
ظاهر رزومه به همان اندازه که متن و محتوا اهمیت دارد، حائز اهمیت و مهم است. به طور کلی استفاده از فرمت معکوس زمانی برای رزومه کاری پیشنهاد میشود. به این صورت که تمام سوابق را از جدیدترین به قدیمیترین بنویسید. این به این دلیل است که استخدام کنندگان به دنبال متقاضیانی با مدرک تحصیلی بالاتر و سوابق کاری بیشتر هستند و نوشتن سوابق و مدارک از بالاتری و جدیدترین به کمترین تاثیر مثبتی بر خواننده رزومه دارد و شما را گزینه بهتری نشان میدهد. در استفاده از قالب رزومه برای سرعت کار و همچنین اطمینان از حرفهای بودن، پیشنهاد میشود از قالبهای آماده رزومه سازهای آنلاین مانند cvresume.ir استفاده کنید. با این کار شما این امکان را دارید که از میان چند قالب آماده و حرفهای یک مورد را انتخاب کنید و متن و محتوای خود را در آن جایگذاری کنید. در آخر استفاده از یک فونت خوانا و تمیز که خواننده بتواند محتوا را بدون اذیت بخواند، بسیار مهم است. رزومه آماده شده با اصول و قواعد ذکر شده را در فرمت PDF با نامگذاری صحیح ذخیره کنید و به کارفرما ارسال کنید.
برای شخصی که به تازگی میخواهد وارد دنیای سئو بشود و سوابق کاری کمی دارد، بهتر است بیشتر بر مهارتها و گواهینامههای آموزشی تمرکز کند. به این صورت ضعف سوابق کاری کمتر دیده میشود. ضمناً میتوانید از پروژههای دوران آموزشی خود در بخش سوابق کاری استفاده کنید تا این بخش خالی نماند.
قاعده کلی رزومه نویسی این است که طویل نباشد و در مدت زمان کوتاهی بین 5 الی 7 ثانیه قابل بررسی باشد. این زمانی است که به طور معمول کارفرماها برای خواندن رزومه صرف میکنند بنابراین هرچه رزومه را بتوانید مختصر بنویسید بهتر است. نه کمیت را فدای کیفیت کنید و به کیفیت را فدای کمیت؛ برای این کار رزومه سئوکار را کمتر از یک صفحه و بیشتر از دو صفحه تنظیم نکنید.
ساخت رزومه حرفهای به همراه ترجمه رزومه در 10 دقیقه به کمک هوش مصنوعی
ساخت رزومه رایگان