سوالات متداول

  • چه کسی به رزومه احتیاج دارد؟

    غیر از مشاغل آزادی که با روش‌های سنتی و قدیمی کار می‌کنند، اکثر مشاغل دیگر بخصوص مشاغل شرکتی و سازمانی به رزومه احتیاج دارند.

  • بهترین راه نوشتن رزومه چیست؟

    اینکه از چه راهی رزومه بنویسید خیلی اهمیت ندارد، مهم­ترین مسئله این است که رزومه طبق اصول صحیح نوشته شود و نگارش و قالب خوب و جذابی داشته باشد، کامل و جامع باشد و همه نکاتی که یک کارفرما نیاز است بداند را در بر بگیرد.

  • بهترین نوع رزومه کدام است؟

    بهترین نوع رزومه برای شما، با توجه به اینکه رزومه را برای چه کسب و کاری می‌خواهید و چه چیزی را می‌خواهید نشان دهید. هدف از رزومه این است که در کمترین زمان ممکن توانمندی‌ها و تجارب شما به کارفرما نشان داده شود. کارفرماها در حد چند ثانیه برای مطالعه رزومه وقت می‌گذارند بنابراین اینکه چه نوعی از رزومه را برای خود در نظر بگیرید را باید بر این مبنا انتخاب کنید

  • بهترین قالب رزومه نویسی برای یک فرد تازه کار چیست؟

    برای کسی که به تازگی بخواهد وارد دنیای کار شود بهترین نوع رزومه، رزومه‌ای است که تاکید آن بر مهارت‌ها و مدارک باشد تا سوابق کاری. بنابراین بهترین نوع رزومه برای افراد تازه فارغ التحصیل شده، رزومه مهارتی است.

  • فردی که فارغ التحصیل حوزه فناوری اطلاعات است، چه نوع رزومه‌ای باید داشته باشد؟

    برای چنین فردی مهم­ترین بخش در رزومه، بخش مهارت‌های فنی و همینطور تسلط بر سیستم عامل‌های مختلف و برنامه نویسی خیلی مهم است. بنابراین رزومه مهارتی می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

  • برای استخدام در مشاغل مدیریتی بهترین نوع قالب رزومه کدام است؟

    شغل مدیریت جزو مشاغلی است که سابقه و گذشته کاری در آن بسیار مهم است. بنابراین برای چنین مشاغلی بهتر است حتماً تمرکز بر سوابق کاری باشد و از رزومه زمانی استفاده شود.

  • مشاغل فنی از چه نوع رزومه‌ای برای معرفی خود باید استفاده کنند؟

    مشاغل فنی جزو آن دسته از مشاغلی هستند که هر دوی مهارت‌ها و تجارب کاری در استخدام آن­ها حائز اهمیت است. بنابراین باید از رزومه ترکیبی برای چنین مشاغلی استفاده شود.

  • آیا رزومه هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است؟

    هرچند تعداد صفحات رزومه نویسی استاندارد یک یا نهایتاً دو صفحه است اما از کوتاه نوشتن بیش از حد رزومه هم باید اجتناب شود. جمله‌ها و توضیحات نباید ناقص و زیادی مختصر باشند. بولت پوینت‌ها و تمام جملات را با فعل بنویسید.

  • آیا آپدیت نکردن رزومه از اشتباهات رزومه نویسی است؟

    اگر چند سال پیش رزومه خود را تنظیم کرده‌اید و تا الان تغییری در آن ایجاد نکرده‌اید به هیچ عنوان از آن برای بدست آوردن شغل جدید استفاده نکنید. این مسئله هم از نظر قدیمی شدن نسخه نرم افزاری که با آن رزومه را نوشته‌اید مهم است و هم از لحاظ از دست دادن جذابیت ظاهری و همچنین کم بودن سوابق و اطلاعات مربوط به کار شما اهمیت دارد. بنابراین هر از چند گاهی هم از نظر متن و سوابق و مهارت‌ها رزومه باید به روز شود و هم از لحاظ قالب و ظاهر و بروز بودن نرم افزار word

  • چطور از اشتباهات رزومه نویسی پرهیز کنیم؟

    بعد از دانستن اشتباهات رایج و پرهیز از انجام آنها برای به حداقل رساندن خطاها بهترین راه خواندن و بررسی چندباره فایل نهایی رزومه و ادیت در صورت نیاز است.

  • آیا فرمت فایل رزومه مهم است؟

    اینکه رزومه را حتما در فرمت pdf و با نام گذاری صحیح ذخیره کنید یکی از نکاتی است که به موفق‌تر شدن رزومه و بیشتر شدن شانس مصاحبه حضوری کمک می‌کند. فرمت پی دی اف کمک می‌کند تا امکان تغییر و به هم ریختن فایل نهایی شما در سیستم‌های دیگر به صفر برسد.