1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. بهترین روش نام گذاری فایل رزومه چیست؟

بهترین روش نام گذاری فایل رزومه چیست؟

برای دیده شدن بهتر رزومه شما از میان سایر رزومه‌ها، بهترین روش استفاده از نام و یا نام خانوادگی در نام‌گذاری است. اما باید اصول نوشتن آن را هم بدانیم که این نام را در چه فرمتی بنویسیم تا کاملا در نگاه اول مشخص شود که این رزومه برای چه شخصی می‌باشد. با ما همراه باشید تا این نکات نام‌گذاری فایل رزومه را به شما آموزش دهیم.

بعد از اتمام بخش‌های سخت رزومه نویسی از جمله جمع آوری، دسته بندی و نگارش مطالب، تنظیم قالب و جا گذاری مطالب و ادیت و ویرایش آخرین مرحله ذخیره فایل رزومه در قالب pdf است اما وقتی گزینه save as را کلیک می‌کنید، باید بدانید که فایلی که تمام مراحلش را به بهترین وجه ممکن انجام داده‌اید، چگونه نام گذاری کنید. بسیاری افراد در نام گذاری فایل رزومه کوتاهی می‌کنند و با اینکه باقی مراحل را با دقت زیادی انجام داده‌اند، به انتخاب نام مناسب برای فایل نهایی چندان اهمیت نمی‌دهند. واقعیت این است که نام رزومه برای متقاضی کار مانند انتخاب نام یک کتاب توسط نویسنده‌اش اهمیت دارد. در ادامه روش صحیح نام‌گذاری رزومه توضیح داده شده است.

علت اهمیت نام فایل رزومه چیست؟

نام رزومه، اولین چیزی است که شما را از دیگر متقاضیان متمایز می‌کند. اینکه رزومه شما نام صحیحی داشته باشد باعث می‌شود دسترسی کارفرما به فایل شما راحت‌تر شود و البته کار را برای شما برای دستیابی به شغل مورد نظرتان راحت‌تر می‌کند. در دنیایی که کارفرماها و مسئولین استخدام منابع انسانی، کمتر از چند ثانیه برای مطالعه یک رزومه وقت می‌گذارند، نام‌گذاری صحیح فایل رزومه راهی است که کارفرما را در انتخاب یک فرد صحیح برای کار راهنمایی می‌کند.

به عبارتی انتخاب نام صحیح و اصولی برای رزومه، فرصتی است که اولین تاثیر مثبت را بر خواننده رزومه بگذارد و این فرصت را نباید از دست داد.

اصول نام‌گذاری رزومه

اصول نام گذاری رزومه

نکات زیر در انتخاب بهترین نام برای رزومه به شما کمک می‌کنند:

از نام و نام خانوادگی در نام‌گذاری رزومه استفاده کنید

استفاده از نام و بخصوص نام خانوادگی در رزومه به دیده شدن بهتر رزومه شما از میان سایر رزومه‌ها کمک می‌کند و دسترسی کارفرما به رزومه شما را از میان رزومه دیگر متقاضیان راحت‌تر می‌کند. در این حالت در هنگام خواندن رزومه، کارفرما می‌داند که رزومه چه شخصی را در حال مطالعه است و بهتر در ذهن باقی می‌ماند.

مثال: شیدا هاشمی یا Sheida Hashemi

مختصر، کوتاه و هدفمند باشد

به عنوان یک قانون، کل توضیحاتی که قرار است در نام رزومه بیان کنید باید کمتر از 24 کاراکتر باشد. این به این معنی است که باید یک نام کوتاه و قابل شناسایی را برای فایل رزومه انتخاب کنید. نام رزومه باید شامل بیشترین اطلاعات مفید در کمترین حجم ممکن باشد. این اصل به پیدا کردن سریع و آسان رزومه شما کمک می‌کند و در نتیجه شانس شما در انتخاب به عنوان یکی از کاندیدای استخدام در شغل درخواستی بیشتر می‌شود.

به عرف نام‌گذاری فایل رزومه در دنیای کار توجه کنید

در هنگام نام‌گذاری فایل رزومه باید به قوانین نام‌گذاری رزومه توجه کنید. این به این دلیل است که بعضی کاراکترها را نمی‌توان در نام‌گذاری فایل استفاده کرد برای مثال استفاده از اسلش یا نمادها شدنی نیست. دانستن این موارد شما را در انتخاب نام متناسب برای رزومه یاری می‌کنند.

عبارت "رزومه" را در نام‌گذاری فایل رزومه استفاده کنید

استفاده از لغت رزومه در نام‌گذاری آن، اهمیت دارد. از این رو که خواننده را متوجه می‌کند که محتوای فایل ارسال شده چیست. و همینطور فایل شما را از میان دیگر ارسالی‌ها متمایز می‌کند. بنابراین یک راه آسان برای اینکه رزومه‌تان بیشتر در چشم باشد، استفاده از عبارت رزومه است.

مثال: رزومه شیدا هاشمی یا Sheida Hashemi Resume

از عناوین شغلی در نام گذاری استفاده کنید

استفاده از عنوان شغلی و سمتی که در آن فعال بوده‌اید یا می‌خواهید در آن سمت استخدام شوید، کمک می‌‌کند تا رزومه شما از میان دیگر افراد متمایز بوده و بهتر قابلیت شناسایی و دسترسی داشته باشد. اینکه کار را برای کارفرما آسان کنید، باعث می‌شود بهتر و بیشتر در چشم باشید و شانس شما برای دریافت فرصت مصاحبه حضوری بیشتر می‌شود.

مثال: شیدا هاشمی - تولید کننده محتوا یا Sheida Hashemi-Content Producer

اشتباهات رایج در نام‌گذاری رزومه

اشتباهات رایج در نام گذاری رزومه

از اشتباهات زیر در نام‌گذاری رزومه پرهیز کنید:

انتخاب یک اسم عمومی

برای مثال بعضی افراد فایل رزومه را با نام "رزومه" ذخیره می‌کنند. در بیشتر موارد چنین رزومه‌هایی اصلا خوانده نمی‌شوند و فرصت دیده شدن توسط کارفرما را از دست می‌دهند.

استفاده از سال نگارش رزومه

اینکه در نام رزومه، سال نگارش آن نوشته شود کار صحیحی نیست. همچنین در صورتی که رزومه شما مدتی است که آپدیت نشده است، ریسک قدیمی دیده شدن را به همراه دارد. بنابراین نباید تاریخ بروزرسانی رزومه را در نام آن استفاده کنید.

با استفاده از نکات ذکر شده در نام‌گذاری فایل رزومه و همچنین نکات رزومه‌نویسی، یک رزومه خوب و حرفه‌ای را در فرمت pdf ذخیره کنید و خیالتان راحت باشد که طبق این اصول، فرصت مصاحبه در شرکت‌ها و سازمان‌هایی که متقاضی کار در آن‌ها هستید را بدست می‌آورید.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه