امروزه دنیای تجارت، تبلیغات، فضای مجازی و موتور جستجوی گوگل بر تولید محتوا استوار است. متن و محتوایی که شما در تبلیغات نوشتاری، شنیداری و تصویری میبینید و میشنوید را یک کارشناس محتوا تهیه و تنظیم کرده است. نوشتن محتوا اصول خاصی دارد که طی مطالعات و کسب دانش و همچنین در طول تجربیات کاری حاصل میشود اما شاید متخصص محتوا دقیقاً نداند که رزومه کاری خود را چطور تنظیم کند. ما در این راهنما در سی وی رزومه سعی داریم اصول و نکات تنظیم رزومه کارشناس تولید محتوا را در اختیار شما قرار دهیم همچنین توصیه میشود نمونه رزومه تولید محتوا را برای الگو برداری از اصول استاندارد بررسی کنید.
محتوای رزومه کارشناس تولید محتوا شامل موارد زیر است:
اولین چیزی که در رزومه بررسی میشود و اهمیت دارد، اختصاص دادن بخشی برای اطلاعات تماس متقاضی استخدام است. اطلاعات شخصی شامل موارد زیر است:
شما میتوانید بخش پروفایل یا خلاصه رزومه را در رزومه قرار دهید و یا از آن صرف نظر کنید اما تمام رزومههای حرفهای شامل یک پاراگراف کوتاه چند خطی است که متقاضی استخدام را به طور خلاقانه توصیف کند و مطالب مفید و تاثیرگذاری که در دیگر بخشهای رزومه قابل بیان نیست را نشان دهد. شما زمان کوتاهی برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرما دارید بنابراین باید از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید. خلاصه رزومه یک فرصت است که شما گلچینی از بهترین اتفاقات و دستاوردهای کاری و تحصیلی و مهمترین مهارتها را بیان کنید. برای اینکه یک خلاصه رزومه حرفهای و خوب بنویسید به سوالات زیر پاسخ دهید:
با بیش از 5 سال تجربه در حوزه تولید محتوا، توانستهام مهارتهای قوی در نگارش، ویرایش و بهبود محتوا را به دست آورم. همواره علاقهمند به کار با تیمهای خلاق و پویا بودهام و توانایی بالقوهام را در ارتباط موثر با مخاطبان و مشتریان اثبات کردهام. هدف من ارائه محتوایی ارزشمند و جذاب است که به رشد و موفقیت شرکت کمک کند و به مخاطبان ارزش افزوده ارائه دهد.
برای نوشتن بخش مهارتهای رزومه کارشناس تولید محتوا، ممکن است لازم باشد به شرح وظایف این شغل نگاهی بیندازید. مهم است که تنها از مهارتهایی که حقیقتاً از آنها برخوردار هستید نام ببرید اما لازم است لیستی از 5-10 مهارت مهم و برجسته را تهیه کنید و بنویسید. دیدن نمونه رزومه کارشناس تولید محتوا برای نوشتن این بخش خالی از لطف نیست. با این کار شما در مسیر صحیح قرار میگیرید و متوجه میشوید که چگونه بخش مهارتها را خلاقانه و متناسب با نیازهای کارفرما تنظیم کنید. اگر بخواهید از دیگران متمایز باشید میتوانید مهمترین مهارتهایی که به طور عملی در تجربیات گذشته خود به کار بردهاید را نام ببرید و سندی برای پشتیبانی از مواردی که بیان میکنید داشته باشید. در نوشتن مهارتهای رزومه تولید محتوا بیشتر بر مهارتهای سخت تمرکز کنید.
مهمترین مهارتهای یک کارشناس محتوا شامل موارد زیر است:
نوشتن بخش سوابق شغلی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. از نگرانی در مورد میزان سوابق کاری تا سوابق کاری غیر مرتبط. لازم است بدانید که هر تجربه شغلی که قرار است در این بخش بنویسید باید در راستا و مرتبط با کار تولید محتوا باشد. تجربیات کاری بیش از 10 سال را ذکر نکنید و در صورتی که تازه قصد ورود به دنیای تولید محتوا را دارید لازم است مواردی که در آنها اقدام به تولید محتوا کردهاید هرچند کوچک باشد را ذکر کنید. برای مثال اگر در پیج شخصی اینستاگرام خود فعالیت خاصی انجام دادهاید که به تولید محتوای متنی یا تصویری احتیاج داشته را بنویسید و بیشتر بر تجربیاتی که حین آموزش و یادگیری تولید محتوا انجام دادهاید تمرکز کنید.
در نوشتن سوابق مرتبط با تولید محتوا بهتر است از اعداد و ارقام قابل سنجش و اندازهگیری استفاده کنید. برای مثال اینکه چه مدت برای شرکت ایکس کار تولید محتوا را انجام دادهاید؟ در چه زمینهای محتوا تولید کردهاید؟ محتوای تصویری بوده یا متنی؟ چه تعداد محتوا را در چه بازه زمانی تولید و آماده کردهاید؟ نرخ موفقیت آن چقدر بوده؟ سرعت کار شما چقدر است؟ چه پیشرفتهایی بر اثر محتوایی که شما آماده کردهاید در کار حاصل شده است و... ارائه نمونه کار هم برای آشنایی بیشتر کارفرما با نوع کار شما سودمند است.
گرچه این بخش ممکن است بزرگترین بخش رزومه نباشد اما بک بخش مهم است. در بخش آموزش موارد خاصی وجود دارند که باید آنها را لیست کنید از جمله مدرک و مدارج تحصیلی، تاریخ فارغالتحصیلی، نام دانشگاه محل تحصیل و در صورت تمایل معدل و در آخر آموزش و گواهینامههای مرتبط با کار تولید محتوا. تولید محتوا شغلی که شما میتوانید با هر نوع تحصیلات غیر مرتبط به آن ورود کنید تنها لازم است مهارتهای مورد نیاز برای این کار را کسب کنید. بدیهی است که اگر تحصیلات شما مرتبط با زمینهای باشد که نیاز است در آن تولید محتوا انجام شود یک امتیاز محسوب میشود پس افتخارات تحصیلی را فراموش نکنید.
شما وقتی محتوایی را تنظیم میکنید برای اینکه جذاب باشد از یک زمینه خوب در قالب ورد، پاور پوینت و یا سایر ابزار حرفهای استفاده میکنید، برای افزایش جذابیت از یک یا چند تصویر استفاده میکنید، برای اینکه خوانا باشد از فونت خوب استفاده میکنید و... رزومه کارشناس تولید محتوا هم دقیقاً به همین صورت است و باید به آن به چشم یک تولید محتوای تبلیغاتی برای خودتان نگاه کنید و از قالب رزومه و فونت رزومه استاندارد استفاده کنید. برای قالب میتوانید از رزومه سازهای آنلاین مثل سی وی رزومه کمک بگیرید و با اطمینان متن آماده شده را در یک قالب حرفهای قرار دهید. فونت باید خوانا و ساده باشد و در نهایت قابل تنظیم شده را با یک عنوان متناسب نامگذاری رزومه و با فرمت PDF ذخیره کنید.
در نوشتن رزومه برای کارشناس تولید محتوا موارد زیر را رعایت کنید:
مهمترین مهارتهایی که در رزومه تولید محتوا باید بر آن تاکید شود مهارت سرچ، صحیح نوشتن و ادبیات خوب و تسلط به زبان انگلیسی است. فردی که قرار است کار تولید محتوا را انجام دهد باید با سرچ محتوا منابع معتبر آشنا باشد و در زمان کوتاهی محتوای مورد نیاز را از منابع استخراج کند. ضمناً بدلیل بسیاری از منایع خارجی و به زبان انگلیسی هستند پس لازم است بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. در آخر ادبیات و نگارش محتوا و متن گردآوری شده از اهمیت بالایی برخوردار است.
شما با محدودیت تعداد کلمات یک محتوای استاندارد در هر زمینهای آشنایی دارید و میدانید که برای هر نوع محتوایی چقد فضا دارید تا یک کار حرفهای و بدون نقص ارائه کنید. رزومه کاری هم به طور کلی یک صفحه یا نهایتاً در دو صفحه باید تنظیم شود که رزومه تولید محتوا هم از این قاعده مستثنی نیست. متن آماده شده را یک مرتبه بخوانید و ویرایش کنید و به صورت خلاصه و مختصر در یک صفحه آن را ارائه کنید.
ساخت رزومه حرفهای به همراه بررسی و ترجمه رزومه در 10 دقیقه به کمک هوش مصنوعی
ساخت رزومه رایگان