نمونه رزومه کارشناس تولید محتوا

مشاهده نمونه رزومه
5
امتیاز نمونه رزومه
76
 نفر

نحوه نوشتن رزومه کارشناس تولید محتوا

امروزه دنیای تجارت، تبلیغات، فضای مجازی و موتور جستجوی گوگل بر تولید محتوا استوار است. متن و محتوایی که شما در تبلیغات نوشتاری، شنیداری و تصویری می­بینید و می­شنوید را یک کارشناس محتوا تهیه و تنظیم کرده است. نوشتن محتوا اصول خاصی دارد که طی مطالعات و کسب دانش و همچنین در طول تجربیات کاری حاصل می­شود اما شاید متخصص محتوا دقیقاً نداند که رزومه کاری خود را چطور تنظیم کند. ما در این راهنما در سی وی رزومه سعی داریم اصول و نکات تنظیم رزومه کارشناس تولید محتوا را در اختیار شما قرار دهیم همچنین توصیه می­شود نمونه رزومه تولید محتوا را برای الگو برداری از اصول استاندارد بررسی کنید.

 چطور یک رزومه کارشناس تولید محتوا را تنظیم کنیم؟

محتوای رزومه کارشناس تولید محتوا شامل موارد زیر است:

  • اطلاعات تماس رزومه متخصص محتوا

اولین چیزی که در رزومه بررسی می­شود و اهمیت دارد، اختصاص دادن بخشی برای اطلاعات تماس متقاضی استخدام است. اطلاعات شخصی شامل موارد زیر است:

  • نام و نام خانوادگی: مهمترین بخش اطلاعات شخصی، نام و نام خانوادگی متقاضی است که باید در ابتدای رزومه تولید محتوا و با فونت بزرگتر به نسبت بقیه قسمت‌­های رزومه نوشته شود.
  • آدرس و شماره تماس: برای اینکه کارفرما بتواند با شما ارتباط برقرار کند لازم است شماره تماس صحیح و در دسترس را در رزومه قرار دهید. همچنین برای اینکه بتوانید در محل خاصی فعالیت کنید لازم است آدرس محل سکونت خود را بنویسید. نزدیکی محل سکونت به محل کار برای بعضی کارفرماها اهمیت دارد.
  • رسانه­‌های اجتماعی: قرار دادن آدرس ایمیل معتبر در رزومه از جمله ابتدایی‌­ترین کارهایی است که باید انجام دهید. ضمناً توصیه می­شود آدرس Linkedin خود را هم در رزومه قرار دهید.
  • خلاصه رزومه یا توصیف شخصی

شما می­توانید بخش پروفایل یا خلاصه رزومه را در رزومه قرار دهید و یا از آن صرف نظر کنید اما تمام رزومه‌­های حرفه‌­ای شامل یک پاراگراف کوتاه چند خطی است که متقاضی استخدام را به طور خلاقانه توصیف کند و مطالب مفید و تاثیرگذاری که در دیگر بخش‌­های رزومه قابل بیان نیست را نشان دهد. شما زمان کوتاهی برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرما دارید بنابراین باید از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید. خلاصه رزومه یک فرصت است که شما گلچینی از بهترین اتفاقات و دستاوردهای کاری و تحصیلی و مهمترین مهارت­ها را بیان کنید. برای اینکه یک خلاصه رزومه حرفه‌­ای و خوب بنویسید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چرا این کارفرما باید شما را استخدام کند؟
  • این موقعیت خاص چگونه با اهداف شغلی شما همسو است؟
  • چه تجربه یا مهارت خاصی شما را به یک گزینه مناسب تبدیل کرده است؟

نمونه خلاصه رزومه تولید محتوا

با بیش از 5 سال تجربه در حوزه تولید محتوا، توانسته‌ام مهارت‌های قوی در نگارش، ویرایش و بهبود محتوا را به دست آورم. همواره علاقه‌مند به کار با تیم‌های خلاق و پویا بوده‌ام و توانایی بالقوه‌ام را در ارتباط موثر با مخاطبان و مشتریان اثبات کرده‌ام. هدف من ارائه محتوایی ارزشمند و جذاب است که به رشد و موفقیت شرکت کمک کند و به مخاطبان ارزش افزوده ارائه دهد.

مهارت­‌ها و توانمندی­‌ها

برای نوشتن بخش مهارت‌­های رزومه کارشناس تولید محتوا، ممکن است لازم باشد به شرح وظایف این شغل نگاهی بیندازید. مهم است که تنها از مهارت­هایی که حقیقتاً از آن­ها برخوردار هستید نام ببرید اما لازم است لیستی از 5-10 مهارت مهم و برجسته را تهیه کنید و بنویسید. دیدن نمونه رزومه کارشناس تولید محتوا برای نوشتن این بخش خالی از لطف نیست. با این کار شما در مسیر صحیح قرار می­گیرید و متوجه می­شوید که چگونه بخش­ مهارت‌­ها را خلاقانه و متناسب با نیازهای کارفرما تنظیم کنید. اگر بخواهید از دیگران متمایز باشید می­توانید مهمترین مهارت­‌هایی که به طور عملی در تجربیات گذشته خود به کار برده­اید را نام ببرید و سندی برای پشتیبانی از مواردی که بیان می­کنید داشته باشید. در نوشتن مهارت‌­های رزومه تولید محتوا بیشتر بر مهارت­های سخت تمرکز کنید.

مهمترین مهارت­‌های یک کارشناس محتوا شامل موارد زیر است:

  • بازاریابی محتوا
  • تسلط به اصول نگارش محتوای سئو محور
  • نحوه نگارش محتوای وب
  • خدمات مشتریان
  • توسعه و به روزرسانی محتوا
  • مدیریت پروژه
  • تسلط به نرم افزارهای مایکروسافت آفیس
  • مدیریت شبکه­‌های اجتماعی
  • خلاقیت در نوشتن متن و پرهیز از تکرار
  • تسلط به تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری
  • آشنایی با ابزارهای ساخت محتوای ویدئویی
  • تسلط به تایپ
  • تسلط به زبان انگلیسی و ترجمه روان

 

سوابق کاری رزومه کارشناس محتوا

نوشتن بخش سوابق شغلی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. از نگرانی در مورد میزان سوابق کاری تا سوابق کاری غیر مرتبط. لازم است بدانید که هر تجربه شغلی که قرار است در این بخش بنویسید باید در راستا و مرتبط با کار تولید محتوا باشد. تجربیات کاری بیش از 10 سال را ذکر نکنید و در صورتی که تازه قصد ورود به دنیای تولید محتوا را دارید لازم است مواردی که در آن­ها اقدام به تولید محتوا کرده­اید هرچند کوچک باشد را ذکر کنید. برای مثال اگر در پیج شخصی اینستاگرام خود فعالیت خاصی انجام داده­اید که به تولید محتوای متنی یا تصویری احتیاج داشته را بنویسید و بیشتر بر تجربیاتی که حین آموزش و یادگیری تولید محتوا انجام داده‌­اید تمرکز کنید.

در نوشتن سوابق مرتبط با تولید محتوا بهتر است از اعداد و ارقام قابل سنجش و اندازه­گیری استفاده کنید. برای مثال اینکه چه مدت برای شرکت ایکس کار تولید محتوا را انجام داده­اید؟ در چه زمینه­ای محتوا تولید کرده­اید؟ محتوای تصویری بوده یا متنی؟ چه تعداد محتوا را در چه بازه زمانی تولید و آماده کرده­اید؟ نرخ موفقیت آن چقدر بوده؟ سرعت کار شما چقدر است؟ چه پیشرفت­‌هایی بر اثر محتوایی که شما آماده کرده‌اید در کار حاصل شده است و... ارائه نمونه کار هم برای آشنایی بیشتر کارفرما با نوع کار شما سودمند است.

سوابق تحصیلی و آکادمیک

گرچه این بخش ممکن است بزرگترین بخش رزومه نباشد اما بک بخش مهم است. در بخش آموزش موارد خاصی وجود دارند که باید آن­ها را لیست کنید از جمله مدرک و مدارج تحصیلی، تاریخ فارغ­التحصیلی، نام دانشگاه محل تحصیل و در صورت تمایل معدل و در آخر آموزش و گواهینامه‌های مرتبط با کار تولید محتوا. تولید محتوا شغلی که شما می­توانید با هر نوع تحصیلات غیر مرتبط به آن ورود کنید تنها لازم است مهارت­های مورد نیاز برای این کار را کسب کنید. بدیهی است که اگر تحصیلات شما مرتبط با زمینه­ای باشد که نیاز است در آن تولید محتوا انجام شود یک امتیاز محسوب می­شود پس افتخارات تحصیلی را فراموش نکنید.

قالب، فونت و فرمت رزومه تولید محتوا

شما وقتی محتوایی را تنظیم می­کنید برای اینکه جذاب باشد از یک زمینه خوب در قالب ورد، پاور پوینت و یا سایر ابزار حرفه­ای استفاده می­کنید، برای افزایش جذابیت از یک یا چند تصویر استفاده می­کنید، برای اینکه خوانا باشد از فونت خوب استفاده می­کنید و... رزومه کارشناس تولید محتوا هم دقیقاً به همین صورت است و باید به آن به چشم یک تولید محتوای تبلیغاتی برای خودتان نگاه کنید و از قالب رزومه و فونت رزومه استاندارد استفاده کنید. برای قالب می­توانید از رزومه سازهای آنلاین مثل سی وی رزومه کمک بگیرید و با اطمینان متن آماده شده را در یک قالب حرفه‌­ای قرار دهید. فونت باید خوانا و ساده باشد و در نهایت قابل تنظیم شده را با یک عنوان متناسب نامگذاری رزومه و با فرمت PDF ذخیره کنید.

نکات رزومه ­نویسی برای متخصص محتوا

در نوشتن رزومه برای کارشناس تولید محتوا موارد زیر را رعایت کنید:

  1. تمام موارد موجود در رزومه را مرتبط با شغل کارشناسی تولید محتوا بنویسید و از نوشتن موارد غیر مرتبط بپرهیزید.
  2. تمام مهارت­های مرتبط با تولید محتوا را بنویسید و این مهارت را در نوشتن متن رزومه هم به کارفرما نشان دهید.
  3. در نوشتن دستاوردها و موفقیت­‌ها از مقیاس­‌های قابل اندازه­‌گیری استفاده کنید.
  4. حتماً بخشی را برای نوشتن ویژگی­های متمایز و متفاوت خودتان در نظر بگیرید تا انتخاب شما از بین رقبا آسان باشد.
  5. از یک قالب متناسب، جذاب و تمیز برای رزومه متخصص محتوا استفاده کنید. برای این کار می­توانید از قالب­های آماده رزومه ساز آنلاین سی وی رزومه استفاده کنید.
  6. از یک فونت خوانا و با سایز متناسب استفاده کنید.

سوالات متداول

مهمترین مهارت­‌های مورد نیاز برای کارشناس تولید محتوا چیست؟

مهمترین مهارت­هایی که در رزومه تولید محتوا باید بر آن تاکید شود مهارت سرچ، صحیح نوشتن و ادبیات خوب و تسلط به زبان انگلیسی است. فردی که قرار است کار تولید محتوا را انجام دهد باید با سرچ محتوا منابع معتبر آشنا باشد و در زمان کوتاهی محتوای مورد نیاز را از منابع استخراج کند. ضمناً بدلیل بسیاری از منایع خارجی و به زبان انگلیسی هستند پس لازم است بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. در آخر ادبیات و نگارش محتوا و متن گردآوری شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

رزومه تولید محتوا چند صفحه باید باشد؟

شما با محدودیت تعداد کلمات یک محتوای استاندارد در هر زمینه‌­ای آشنایی دارید و می­دانید که برای هر نوع محتوایی چقد فضا دارید تا یک کار حرفه‌ای و بدون نقص ارائه کنید. رزومه کاری هم به طور کلی یک صفحه یا نهایتاً در دو صفحه باید تنظیم شود که رزومه تولید محتوا هم از این قاعده مستثنی نیست. متن آماده شده را یک مرتبه بخوانید و ویرایش کنید و به صورت خلاصه و مختصر در یک صفحه آن را ارائه کنید.