مشاهده نمونه رزومه
5
امتیاز نمونه رزومه
2772
 نفر

نحوه نوشتن رزومه مدیر مالی

اگر به عنوان یک مدیر مالی قصد دارید در سمت کاری خود پیشرفت کنید و با شرکت‌های معتبر کار کنید باید بدانید که بخش مهمی از مسیر رسیدن به این هدف، جستجوی شغل ایده‌آل است. شما باید بازار کار مدیران مالی، آنچه که کارفرمای آینده‌تان به دنبال آن است و نحوه ارائه تصویر حرفه‌ای خود به عنوان مدیر مالی را بشناسید. اولین و مهمترین قدم این است که یک رزومه کاری مدیر مالی با استاندارد بالا تنظیم کنید. لازمه این کار آگاهی نسبت به نحوه نگارش رزومه و بررسی نمونه رزومه مدیر مالی است. در ادامه راه‌های جلب رضایت کارفرما برای تعیین وقت مصاحبه و استخدام مدیر مالی را به شما خواهیم آموخت.

بازار کار مدیران مالی

مدیران مالی رابط بین مدیران شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنند با مشتریانی که به آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند هستند. ارتباط دقیق و به موقع لازمه کار یک مدیر مالی است اما در عین حال توانایی درک نیاز هر دو طرف و چگونگی رفع این نیازها در کار مدیریت مالی اهمیت ویژه‌ای دارد. هر شرکتی برای رسیدگی به امور مالی و کنترل حساب و کتاب سرمایه و دارایی‌ها به یک مدیر مالی نیاز دارد بنابراین بازار کار مدیران مالی به خصوص در صورتی که موفق به استخدام در یک شرکت بزرگ و معتبر بشوند خوب است. برای استخدام در چنین شرکتی نیاز است یک رزومه مدیریت مالی خوب و حرفه‌ای تنظیم و ارائه شود.

چطور یک رزومه مدیر مالی خوب تنظیم کنیم؟

قالب رزومه مدیر مالی

بزرگترین چالش قبل از دستیابی به شغل ایده‌آل در هر زمینه‌ای و همچنین در مدیریت مالی، نوشتن یک رزومه کاری خوب است تا کارفرما فرصت مصاحبه را  در اختیار متقاضی قرار دهد. اما چطور این چالش را با موفقیت بگذرانیم؟ نوشتن یک رزومه کاری مدیریت مالی اصولی دارد که در صورت رعایت این اصول می‌توانید شغل مورد نظرتان را بدست آورید. برای شروع باید بدانید که تمام اطلاعات کاربردی و اطلاعاتی که نظر کارفرما را جلب کند را با چاشنی خلاقیت و بصورت خلاصه در رزومه خود بگنجانید. رزومه را در یک قالب استاندارد تنظیم کنید و منتظر بمانید تا برای شما زمان مصاحبه تعیین شود.

لازم است رزومه را برای هر موقعیت شغلی به صورت اختصاصی و با توجه به نیاز محل مورد تقاضا برای کار بنویسید. در سوابق شغلی و مهارت‌ها به خودتان امتیاز دهید و از اعداد و ارقام برای بیان نتایج استفاده کنید تا برای کارفرما قابل درک باشد. نکته دیگر اینکه از کلمات کلیدی در مدیریت مالی استفاده کنید تا رزومه‌تان پربار تر بشود.

محتوای رزومه مدیر مالی

  1. خلاصه رزومه

    یک خلاصه و پروفایل رزومه حرفه‌ای به رزومه شما شخصیت می‌دهد و ویژگی‌ها و موفقیت‌هایی که شما را به یک مدیر مالی با ارزش تبدیل می‌کند را برجسته می‌کند. این توصیف دو الی چهار جمله‌ای از شخصیت شغلی شما، می‌تواند رزومه‌تان را به معرفی‌نامه‌ای تبدیل کند که کارفرما از خواندن آن هیجان زده شود. خلاصه رزومه تنها بخشی از رزومه مدیر مالی است که می‌توان در آن به رزومه شخصیت بخشید. نکته مهم این است که از این فضا در جهت نشان دادن جنبه‌های شخصی و حرفه‌ای استفاده کنید که مرتبط با کار مدیران مالی باشد. در این بخش خود را به همان روشی که یک ایده عالی را به مشتری می‌فروشید، معرفی کنید: با اعتماد بخشی و استدلال.از افعال قوی و مثبت استفاده کنید و انگیزه خود را نشان دهید. برای راهنمایی بیشتر از نمونه رزومه مدیریت مالی کمک بگیرید.

    نمونه خلاصه رزومه مدیر مالی:

    مدیر با تجربه و با انگیزه با 5 سال سابقه در نظارت بر ارقام فروش و تحولات جدید مالی. دارای سابقه اثبات شده در همکاری مشترک با تیم‌های فروش برای دستیابی به اهداف سازمانی، افزایش سود و افزایش چرخه فروش شرکت. یک رهبر قدرتمند با توانایی افزایش فروش و ایجاد استراتژی برای حفظ مشتریان.

  2. مهارت‌ها در رزومه یک مدیر مالی

    مهارت های مدیر مالی در رزومه

    بخش مهارت‌های رزومه مدیریت مالی باید طوری نوشته شود که در راستای نیازهای کارفرما برای استخدام یک مدیر مالی باشد. کارفرما باید بتواند در یک زمان کوتاه با بررسی مهارت‌های شما، شما را ارزیابی کند و با دیگر گزینه‌های متقاضی استخدام قیاس کند. بهترین راه برای نوشتن مهارت‌ها در رزومه این است که لیستی از تمام مهارت‌های مورد نیاز برای شغل مدیریت مالی را تهیه کنید و مهمترین آن‌ها را تیک بزنید تا در رزومه خود قرار دهید. بطور کلی مهارت‌های شعلی را می‌توان به دو بخش مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم تقسیم بندی کرد و شما باید بدانید که برای استخدام در یک شرکت بزرگ به هر دوی این مهارت‌ها نیاز دارید. به عنوان یک مدیر مالی باید بتوانید ارتباط صحیحی با مدیر و مشتریان برقرار کنید و این را به عنوان مهارت نرم در بخش توانمندی‌ها بنویسید. مهارت‌های سخت آن‌هایی هستند که مستقیماً با انجام کارهای روزمره شما به عنوان مدیر مالی مرتبط هستند، برای مثال دانش نرم افزاری.

    به عنوان یک مدیر مالی وظیفه شما این است که اهداف شرکت را پیش ببرید و در عین حال از ادامه کار مشتریان با شرکت اطمینان حاصل کنید. مهارت‌های یک مدیر مالی شامل موارد زیر است:

    • نظم
    • انگیزه
    • یکدلی
    • مهارت‌های اجتماعی
    • توانایی حل مسئله
    • رهبری
    • صبوری در پیگیری اهداف و نتایج
    • مدیریت پروژه
    • بودجه بندی و قیمت گذاری
    • تجزیه و تحلیل کسب و کار
    • تحلیل داده‌ها
    • دانش نرم افزاری
  3. سوابق کاری رزومه مدیریت مالی

    سوابق کاری مدیریت مالی در رزومه

    موفقیت‌ها و رشد حرفه‌ای شما ستون فقرات تنظیم یک رزومه کاری حرفه‌ای برای مدیر مالی است. در بخش سوابق شغلی رزومه مدیر مالی به سه جنبه توجه کنید: دستاوردها، موفقیت‌ها و رشد. لیست مسئولیت‌ها را کنار بگذارید و در عوض آنچه را که در تجربیات خود بدست آورده‌اید به استخدام کنندگان نشان دهید. از ابتدای کار خود به عنوان مدیر مالی تا جایی که اکنون هستید، الگویی از رشد مهارت‌ها و موفقیت‌ها را بیان کنید. در توصیف موفقیت‌ها خاص باشید؛ بجای اینکه بنویسید "افزایش رضایت مشتری" از داده‌ها استفاده کنید و نتایج را بازگو کنید یا دقیقاً بگویید چه اقداماتی برای افزایش رضایت مشتری انجام داده‌اید و از چه معیارهایی استفاده کرده‌اید تا بدانید رضایت مشتری افزایش یافته است؟

    در مسیر نوشتن سوابق کاری در رزومه پاسخ به سوالات زیر کمک کننده است:

    • بزرگترین برد مشتری من چیست و چگونه می‌توانم آن را نشان دهم؟
    • از چه داده‌هایی می‌توانم استفاده کنم تا اثبات کنم باعث افزایش درآمد شرکت شده‌ام؟
    • چه چیزی تفکر استراتژیک من را به بهترین وجه نشان می‌دهد؟
    • از چه راه حل‌هایی برای حل مسائل و چالش‌ها استفاده کرده‌ام؟
    • چه تیم‌هایی را هدایت یا حمایت کرده‌ام؟
    • چه مهارت‌هایی را کسب کرده‌ام و چگونه آن‌ها را توسعه داده‌ام؟

    پاسخ به این سوالات کمک می‌کند تا داستان کار حرفه‌ای خود را به درستی روایت کنید و رزومه مدیر مالی را به بهترین شکل بنویسید.

  4. سوابق آکادمیک و تحصیلات

    مدرک تحصیلی و سوابق آکادمیک پایه اساسی کار یک مدیر مالی است. بسیاری از مدیران مالی دارای مدرک لیسانس از مدیریت بازرگانی هستند و یا در رشته‌های حسابداری، تبلیغات، امور مالی، ارتباطات و بازاریابی دوران تحصیلی خود را سپری کرده‌اند. تجربه کاری و سوابق حرفه‌ای در کنار تحصیلات مرتبط کمک بزرگی به دیده شدن شما می‌کند. تمام مدارک تحصیلی خود را از آخرین مدرک لیست کنید و رشته و محل تحصیل و طول مدت تحصیلات خود در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد را بنویسید. گواهینامه‌های معتبر در زمینه مدیریت مالی، رزومه شما را پربار تر می‌کند.

  5. فرمت و قالب رزومه مدیریت مالی

    تا اینجا یاد گرفتید که رزومه را از نظر محتوایی چطور بنویسید که تاثیر گذار باشد اما برای اینکه محتوا به درستی دیده شود و درک شود لازم است در یک قالب و فرمت صحیح قرار بگیرد.

    جنبه بصری رزومه به همان اندازه که محتوا اهمیت دارد مهم است زیرا:

    • استخدام کنندگان تمایل دارند فوراً رزومه شما را اسکن کنند و به مهمترین اطلاعات از جمله اطلاعات تماس دسترسی داشته باشند.
    • طراحی یک قالب خوب و منظم و تمیز برای رزومه مدیر مالی یک دید مثبت از شما سوای متن به خواننده منتقل می‌کند.

    قالب هر چه ساده‌تر باشد بهتر است و خواندن محتوای رزومه را برای کارفرما راحت‌تر می‌کند. از یک فونت ساده و خوانا و نه فونت‌های فانتزی در متن استفاده کنید. در این مسیر می‌توانید از الگوهای آماده و قالب‌های استاندارد رزومه ساز آنلاین سی وی رزومه استفاده کنید به این ترتیب دغدغه طراحی قالب رزومه را نخواهید داشت. در آخر رزومه را در فرمت PDF ذخیره و ارسال کنید.

سوالات متداول

بهترین فرمت و قالب برای رزومه مدیر مالی چیست؟

بهترین فرمت برای محتوای رزومه، فرمت زمانی معکوس است و بهترین قالب، قالبی است که ساده و منظم باشد، اطلاعات مورد نیاز کارفرما در آن برجسته باشد و دسترسی به تمام بخش‌های رزومه به راحتی و در کمترین زمان در این قالب ممکن باشد تا خواننده از مطالعه آن منصرف نشود.

رزومه کاری مدیر مالی چند برگی باید تنظیم شود؟

در بهترین حالت تمام اطلاعات مورد نیاز و مرتبط با کار مدیریت مالی به صورت مختصر و مفید باید در رزومه گنجانده شود و رزومه یک صفحه­ای تنظیم شود تا در کمترین زمان قابل بررسی باشد. در صورتی که سوابق کاری شما در زمینه مدیریت مالی بیش از 10 سال است می­توانید رزومه را در دو صفحه بنویسید.