1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. بهترین نرم‌ افزارهای رزومه ساز برای ویندوز

بهترین نرم‌ افزارهای رزومه ساز برای ویندوز

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌دانند رزومه نویسی را باید از کجا شروع کنند، احتمالا هر بار وقت نوشتن یک رزومه یا آپدیت کردن فایل شخصی خودتان، گیج می‌شوید. رزومه را باید از قسمت معرفی شروع کنم؟ یا اول سوابقم را بنویسم و وقتی کامل شدند سراغ بقیه اطلاعات بروم؟ چه چیزهایی را حتما باید در رزومه بیاورم و کدام قسمت‌ها را بدون ضربه زدن می‌توان حذف کرد؟ خوشبختانه سایت‌ها و نرم‌افزارهایی هستند که این کار را برایتان خیلی خیلی راحت می‌کنند و خروجی‌شان یک رزومه تمیز و کامل است.

در این مطلب بهترین وب‌سایت‌های رزومه ساز آنلاین را شناختیم و حالا می‌خواهیم نرم‌ افزارهای رزومه ساز برای ویندوز را معرفی کنیم. اگر به فکر نوشتن اولین رزومه خودتان هستید و تجربه چندانی ندارید، این راهنما را از دست ندهید.

رزومه ساز آنلاین رایگان

لیست بهترین نرم‌ افزارهای رزومه ساز برای ویندوز

1- نرم افزار رزومه ساز Ezee CV

این رزومه ساز ویندوز، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساختن رزومه‌هایی است که جزئیات و آمار و ارقام فراوانی دارند. فرایند رزومه نویسی در این نرم‌افزار 9 گام دارد که با انجام دادنشان، در کمترین زمان و با حداقل پیچیدگی می‌توانید به فایل نهایی خودتان برسید:

  • نام، آدرس و تاریخ تولد
  • اطلاعات تماس
  • معرفی کوتاهی از خودتان
  • تحصیلات
  • سوابق کاری
  • مهارت‌ها (سخت و نرم)
  • علایق
  • منابع
  • معرف‌ها

این برنامه رزومه ساز همچنین برای بهتر نوشتن، شش نوع قلم رزومه (به تفکیک استایل) به شما ارائه می‌دهد: Plain, Simple, Elegant, Grey 1, Grey 2 و Italic. با انتخاب هر کدام از این قلم‌ها می‌توانید از بین فونت‌های Arial، Tahoma و Times New Roman یکی را انتخاب کنید. این نمونه با قلم Elegant و Grey 2 نوشته شده. همان‌طور که می‌بینید بسیار ساده است و البته بسیار کاربردی. این برنامه رزومه ساز امکان پرینت مستقیم فایل را به شما می‌دهد و البته خروجی گرفتن در سه فرمت Word - TXT - HTML.

دانلود رزومه ساز Ezee CV برای ویندوز

انواع قالب رزومه حرفه ای و رایگان

2- رزومه ساز برای ویندوز CVs Resume template

یکی از بهترین نرم‌ افزارهای رزومه ساز برای ویندوز، که به ویژه برای ویندوز 10 کاربردی است. این برنامه رزومه ساز به شما 8 تمپلیت رزومه می‏دهد که همه رایگان هستند و می‌توانید با استفاده از دکمه دانلود زیر هرکدام، دانلودشان کنید. بعد از دانلود کردن این تمپلیت‌ها در وورد باز می‌شوند تا هر طور که دوست دارید آنها را ویرایش کنید (البته که پیش از این نیز می‌توانید ظاهرشان را در صفحه اول ببینید). از بین این هشت تمپلیت، چهار مورد قابلیت آپلود عکس را دارند. مثل بسیاری از انواع رزومه ساز ویندوز، در این برنامه هم باید اطلاعاتتان را وارد کنید. اطلاعاتی مثل آدرس، تحصیلات، سوابق کاری، زبان‌های مورد تسلط، منابع و...

3- برنامه رزومه ساز Career Igniter

برنامه رزومه ساز Career Igniter یک برنامه کاملا رایگان است که با آن می‌توانید یک رزومه کاملا حرفه‌ای بسازید، چه بلد باشید این کار را بکنید و چه برای اولین بار مشغولش باشید. فقط این برنامه را باز و جاهای خالی را یکی یکی با اطلاعات شخصی‌تان پر کنید. رزومه ساز ویندوز Career igniter در هفت قدم ساده، به شما یک رزومه خوب و کامل می‌دهد. تمام این هفت مرحله به ترتیب برای شما باز می‌شوند.

  • اطلاعات تماس: ابتدا اسم و فامیلتان را بنویسید. بعد آدرس، شهر، استان، شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید.
  • معرفی خلاصه: این قسمت، هدف شما از رزومه نویسی را مشخص می‌کند و معمولا در بالای فایل رزومه قرار می‌گیرد. با دقت و بسیار خلاصه، آن را بنویسید.
  • تحصیلات: در این برنامه رزومه ساز، جای کافی برای وارد کردن سه مورد را دارید. مدارکتان را هم می‌توانید در سه جای خالی جداگانه وارد کنید.
  • سوابق و تجربیات کاری: این‌جا همه کارهایی که کرده‌اید را بنویسید. اگر سابقه کار ندارید، می‌توانید خالی بگذارید.
  • مهارت‌‌ها: این‌جا می‌‌توانید مهارت‌هایتان (تا سقف 5 مورد) را وارد کنید، هم مهارت‌های نرم و هم مهارت‌های سخت.
  • معرف‌ها: آخرین قدم در رزومه سازی با این نرم‌افزار. اگر معرفی ندارید، آن را خالی بگذارید.

حالا دکمه Save را بزنید و رزومه آماده‌تان را در وورد تحویل بگیرید.

دانلود رزومه ساز Career Igniter برای ویندوز

4- رزومه ساز RESUME SCORECARD

این برنامه یکی از ساده‌ترین نرم‌ افزارهای رزومه ساز برای ویندوز محسوب می‌شود، که وقتی عجله دارید یا اینترنت در دسترستان نیست می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این برنامه رزومه ساز در واقع فقط یک تمپلیت است که به صورت آفلاین می‌توانید در هر مرورگری باز کنید و اطلاعاتتان را در آن بنویسید. با دانلود این برنامه، یک فایل زیپ وارد کامپیوتر شما می‌شود که بعد از باز کردنش، فایل HTML دارید که با کلیک روی آن، تمپلیت شما به صورت آفلاین باز می‌شود. برنامه RESUME SCORECARD را به راحتی می‌توانید روی فایرفاکس، کروم یا حتی مایکروسافت اج باز کنید. سادگی این برنامه رزومه ساز البته نکات منفی خودش را هم دارد، که مهم‌ترین آنها عدم توجه به جزئیات است.

این رزومه‌ ساز به شما اجازه کار زیاد با جزئیات و ورود اطلاعات دسته‌بندی‌شده را نمی‌دهد. فقط می‏توانید مرحله به مرحله کلمات را در آن بنویسید. البته که با جلو رفتن در هر مرحله، یک نمونه رزومه در اختیار شما قرار می‌دهد که بدانید باید چطور و چه چیزهایی بنویسید. بعد از اتمام کارتان، دکمه "Generate Resume" را بزنید و فایل نهایی را تحویل بگیرید. این فایل قابلیت سیو شدن روی سیستم را ندارد و باید تمام نوشته‌ها را خودتان روی یک وورد کپی کنید (که بزرگ‌ترین ضعف آن محسوب می‌شود).

دانلود رزومه ساز RSC Resume Template برای ویندوز

5- رزومه ساز ویندوزی CV Assistant

اگر می‌خواهید مخاطبتان را با یک رزومه کامل و خوب تحت تاثیر قرار بدهید، برنامه رزومه ساز CV Assistant  به کمکتان می‌آید. این رزومه ساز رایگان و حرفه‌‌ای است و ابزارهای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. اضافه کردن عکس پروفایل با فرمت‌های مختلف (مثل JPG و PNG)، اضافه کردن موضوعات و تغییر دسته‌بندی‌ها، نوشتن دستاوردها و جوایز و... از جمله امکانات این رزومه ساز ویندوز هستند. در CV Assistant هیچ محدودیتی ندارید و می‌توانید تا هر تعدادی که بخواهید زبان خارجی، مهارت یا سابقه کاری اضافه کنید (کافی است دکمه plus را در هر بخش بزنید). بعضی از دیگر امکانات متمایز این برنامه، این‌ها هستند:

  • قابلیت اضافه کردن مهارت‌های فنی: در برنامه رزومه ساز CV assistant یک بخش مخصوص مهارت‌های فنی وجود دارد (همراه با مثال).
  • قابلیت نوشتن انگیزه‌نامه یا Cover letter به صورت رایگان
  • ردیاب درخواست شغلی: این قسمت به شما اجازه می‌دهد تمام کارهایی که برایشان رزومه فرستاده‌اید را یک جا ببینید و دسته‌بندی کنید.

دانلود نرم افزار رزومه ساز CV Assistant برای ویندوز

رزومه ساز آنلاین

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه