1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. رزومه استرالیایی: نحوه ساخت رزومه برای مهاجرت به استرالیا

رزومه استرالیایی: نحوه ساخت رزومه برای مهاجرت به استرالیا

همانند بسیاری کشورهای دیگر، استرالیا فرهنگ سازمانی خاص خود را دارد. زمانی که در حال تنظیم رزومه برای کشور استرالیا هستید باید از تطابق فایل تنظیم شده با استانداردهای این کشور اطمینان حاصل کنید. در واقع هر کشور برای تنظیم رزومه یا CV قواعد خاصی دارد و این قوانین برای بدست آوردن شغل در آن کشور باید در رزومه لحاظ شوند. یک رزومه خوب و اصولی، کلید رسیدن شما به شغل مورد نظر در کشور مورد نظرتان خواهد بود.

نکات و مراحل رزومه نویسی برای استرالیا

ساخت رزومه برای استرالیا

با نگاهی به نمونه رزومه های استرالیایی به اصول و قواعد خاصی میرسیم که در زیر برای شما لیست شده‌اند:

مرحله اول: یک فرمت مناسب برای رزومه در نظر بگیرید

سه نوع فرمت رزومه وجود دارد: فرمت زمانی، رزومه مهارت محور و رزومه‌ای با ترکیبی از هر دو نوع فرمت. انتخاب هر یک از این فرمت‌ها به شغلی که قصد دارید در آن اپلای بگیرید و همچنین به تجربیات و سوابق شما بستگی دارد اما در صورتیکه در انتخاب این فرمت‌ها تردید داشتید، بهتر است از نوع رزومه زمانی که رایج‌ترین نوع است استفاده کنید و تمام اطلاعات و سوابق را بر اساس نزدیکترین از نظر زمانی بنویسید.

مرحله دوم: محتوای رزومه برای استرالیا

محتوای نمونه رزومه برای استرالیا

موارد زیادی هستند که شما باید در رزومه خود جای دهید و به عنوان محتوا از آنها استفاده کنید. اما به طور کلی محتوا باید شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات شخصی
  • پروفایل کاری یا خلاصه رزومه
  • سوابق کاری
  • سوابق آکادمیک
  • مهارت‌ها
  • پروژه‌ها، سرگرمی و علایق، جوایز و...

اطلاعات شخصی

اطلاعات شخصی مورد نیاز در رزومه استرالیایی شامل نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت، شماره تماس و آدرس ایمیل است. در مورد آدرس ایمیل دقت کنید یک ایمیل حرفه‌ای ارائه کنید که شامل نام، نام خانوادگی با یک دامنه معتبر باشد. به دیگر اطلاعات شخصی از جمله سن و وضعیت تاهل و تعداد فرزندان در رزومه نیازی نیست.

هدف رزومه

نوشتن هدف رزومه در ابتدای شروع رزومه، قابل توصیه است. این بخش تحت عنوان پروفایل کاری یا خلاصه رزومه هم شناخته می‌شود. این بخش شامل یک مقدمه کوتاه است که شما را طوری معرفی کند که کارفرما مشتاق به خواندن ادامه رزومه‌تان شود. هدف یا خلاصه رزومه شامل سه الی پنج خط است که یک توصیف شفاف از تجارب کاری مرتبط و اهداف و چشم انداز شما در شغل درخواستی است.

سابقه کاری در رزومه استرالیا

نمونه رزومه استرالیایی در قالب حرفه ای

تجارب کاری خود را به ترتیب از اخیرترین بنویسید. هر مورد را بهتر است با مقیاس‌های قابل سنجش امتیاز دهید.

بطور کلی موارد زیر را باید در بخش سوابق کاری بنویسید:

  • عنوان شغلی: در هر شرکت و سازمانی که بودهاید باید سمت شغلی که در آن محل داشتهاید را بنویسید. این اطلاعات یک دید کلی از سوابق کاری شما به کارفرما میدهد.
  • نام شرکت و موقعیت جغرافیایی آن: نام شرکت، نام مدیر عامل آن شرکت و منطقه جغرافیایی که شرکت در آن قرار داشته را بنویسید و در صورتی که شرکت شما نام آشنا نباشد میتوانید یک توضیح مختصر در مورد آن بنویسید.
  • دستاوردها و مسئولیتها: تمام وظایف و مسئولیتهایتان را لیست کنید و به صورت بولت پوینت در این بخش بنویسید و دستاوردهایتان را در هر بخش هایلایت کنید.
  • تاریخ استخدام و اتمام کار: مدت زمانی که در هر محل مشغول به کار بودهاید جزو اساسیترین اطلاعاتی است که باید قید کنید. ماه وسال شروع و اتمام کارتان را بنویسید.

سوابق آکادمیک

مدارک و مدارج مرتبط با شغل درخواستی را لیست و یادداشت کنید. این اطلاعات را به ترتیب معکوس زمانی و از آخرین سوابق بنویسید و تاریخ‌ها و طول مدت اشتغال به تحصیل در هر دوره را قید کنید. نام محل تحصیل، رشته تحصیلی، دستاوردها و جوایزی که کسب کرده‌اید را هم بنویسید.

مهارت‌ها و توانمندی‌ها

معمولاً یک بخش جداگانه برای درج مهارت‌ها و توانایی‌ها در نظر گرفته می‌شود. در این بخش به طور کلی به مهارت‌های خود سوای تجارب شغلی اشاره می‌شود. مهارتهای فنی خود را در این بخش بنویسید و وجه تمایزتان را طوری بنویسید که تفاوت شما با دیگر کاندیدا مشخص شود.

فراموش نکنید که اگر به زبانی جز انگلیسی تسلط دارید حتما در این بخش بنویسید و به این مهارت‌تان رتبه دهید تا مشخص شود در این مهارت در چه سطحی قرار دارید.

کارهای داوطلبانه

کارهای داوطلبانه باید در رزومه استرالیایی ذکر شود. البته این تجارب را در صورت وجود می‌توانید در بخش سوابق کاری هم جای دهید. در صورتی که به زبان دومی تسلط دارید حتماً به آن اشاره کنید.

اگر تصمیم به مهاجرت به استرالیا را دارید، رزومه کاری خود را طبق نکات ذکر شده تنظیم کنید و با فرمت رایج در استرالیا، یک فونت خوب و خوانا با سایز 11-12، در یک قالب جذاب و به صورت pdf از طریق یک ایمیل معتبر ارسال کنید. قبل از ارسال رزومه را چند بار بررسی کنید و نمونه رزومه های استرالیایی سایت سی وی رزومه را مطالعه کنید.

سوالات متداول

تعداد صفحات رزومه برای استرالیا چقدر باشد؟

برای یک فرد حرفه‌ای و با سابقه، یک رزومه سه الی چهار صفحه‌ای می‌توان تنظیم کرد. اگر به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید و تجربه کاری کافی ندارید می‌توانید رزومه را در دو صفحه بنویسید. اما به محض اینکه تجربه کاری کسب کردید، رزومه به سه یا چهار صفحه ارتقا دهید.

اصطلاح "رزومه" در استرالیا چیست؟

واژه "رزومه" و “CV” هر دو در استرالیا رایج و معمول و معادل هم هستند. اما لغت رزومه رایج‌تر است و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زبان رزومه استرالیایی چه باید باشد؟

زمانی که رزومه را برای مهاجرت به استرالیا تنظیم می‌کنید، حتماً از انگلیسی رایج در استرالیا استفاده کنید.

آیا در رزومه استرالیایی باید از عکس استفاده شود؟

رزومه با عکس پرسنلی

به عنوان یک قانون کلی، بهتر است از عکس شخصی در رزومه برای استرالیا استفاده نکنید. اگر برای یک صنعت خلاقانه که جلوه بصری در آن اهمیت زیادی دارد قصد اشتغال به کار دارید، می‌توانید از یک عکس مناسب و پرسنلی در رزومه استفاده کنید. اما بهترین حالت این است که قبل از ارسال رزومه به کمپانی خاص، تحقیق کنید که قواعد آن شرکت در این مورد چیست و طبق آن عمل کنید. در واقع این نظر وجود دارد که اگر عکس را ضمیمه رزومه کنید، قضاوت کارفرما را تحت تاثیر قرار می‌دهید و تمرکز را از دستاوردها به ظاهر جلب می‌کنید.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
ساخت رزومه با استفاده از نمونه رزومه‌های آماده
5 نکته طلایی برای ساخت رزومه انگلیسی
برای ساخت رزومه فارسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه