1. بلاگ
  2. توسعه شغلی
  3. ۷ شغل پردرآمد آینده به همراه نمونه رزومه

۷ شغل پردرآمد آینده به همراه نمونه رزومه

اگر در آستانه‌ی انتخاب یا تغییر شغل هستید و می‌خواهید از ابتدا مطمئن شوید که یک شغل پردرآمد آینده شما را تضمین می‌کند، باید ابتدا بدانید که جهان دارد به چه سمت و سویی می‌رود. دو سوال مهم در این رابطه وجود دارد:

  • کدام شغل‌ها در آینده درخواست زیادی دارند؟
  • این شغل‌ها چه نوع درآمدهایی دارند؟

دنیای دیجیتال، قدرت‌نمایی رسانه و شبکه‌های اجتماعی، متاورس و... همه به ما نشان می‏‎دهند که مشاغل دیجیتال و مربوط به تحلیل داده، در آینده بازار کار را قبضه می‎کنند و این ایده تا حدود زیادی درست است. اما تغییرات این یکی دو سال و فراگیری ویروس کرونا باعث شد مشاغل مربوط به سلامت (جسمی و روانی) هم دوباره در مرکز توجه و درخواست جهانی قرار بگیرند. در این مطلب، هفت شغل پردرآمد آینده دنیا را می‌شناسیم و برای هر کدام، یک نمونه رزومه را هم می‌بینیم.

1- پرستاری و پزشکی

شغل پرستاری یکی از مشاغلی است که از هزاران سال پیش مورد نیاز بوده و همچنان هم در همه کشورهای دنیا، جایگاه قدرتمندش را حفظ کرده است. حتی اگر چند دهه دیگر یک فهرست از هفت شغل پردرآمد آینده بنویسیم، پرستاری (و پزشکی) قطعا جزئی از آن خواهد بود. مردم همیشه به مراقبت و درمان نیاز دارند و با وجود این که بخشی از این مراقبت، این روزها توسط فناوری‌های پیشرفته انجام می‎شود، حضور یک پرستار در تیم‌های درمانی و پزشکی هنوز واجب است. در دو سالی که پشت سر گذاشتیم، فراگیری ویروس کرونا، خانه‌نشین شدن افراد بر اثر آن و دست و پنجه نرم کردن جمعیت‌ها با عوارض طولانی‌مدت این بیماری، دوباره اهمیت پرستاری و مراقبت پزشکی را پیش چشم همه قرار داد. البته که خود شغل پرستاری هم دسته‌‌بندی‌های مختلفی دارد (مثلا پرستاری اتاق عمل، دستیاری دندان‌پزشکی و...). اگر به ارتباط با افراد و حضور در فضاهای درمانی علاقه دارید، برای شغل پرستاری باید لیسانس پرستاری داشته باشید یا دوره‌های آزاد را بگذرانید. خودِ پرستاری دوره آزاد ندارد اما پرستاری دندان‌پزشکی را می‌توانید با یک رشته غیرمرتبط، یاد بگیرید. آموزش رزومه نویسی برای مشاغل درمانی را این‌جا ببینید.

تصویر نمونه رزومه پرستار

2- تحلیل داده

اگر بتوانیم یک شغل را مثال بزنیم که در ده سال اخیر، رشدی انفجاری را تجربه کرده، شغل مربوط به این نمونه رزومه است: یعنی تحلیل داده. این دو واژه را این روزها همه جا می‌شنویم و بسیاری از فارغ‌التحصیلان کامپیوتر و برنامه‌نویسی هم پیاپی وارد این حوزه می‎شوند. در واقع تحلیل داده یکی از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد آینده است که در ساختن زیرساخت‌های جهان نقش بسیار بسیار کلیدی خواهد داشت. نرخ رشد این شغل 16% است، یعنی بیش از سه برابر نرخ رشد میانگین بقیه مشاغل (5%).  در سال 2018، میانگین درآمد سالانه شاغلان تحلیل داده در آمریکا 118 هزار دلار بود. خبر خوب این است که برای ورود به این حوزه لزوما نباید یک مدرک دانشگاهی داشته باشید (هرچند که لیسانس کامپیوتر خیلی مفید خواهد بود)، بلکه باید برنامه‌ نویسی بیاموزید و البته وقت خیلی زیادی را برای تمرین و حرفه‌ای شدن در آن صرف کنید.

3- برنامه نویسی و توسعه نرم‌افزار

این نمونه رزومه، مربوط به شغلی است که امکان همه چیز را در دنیای مدرن برای ما فراهم کرده است. این که شما روی تلفن همراه یا لپتاپ شخصی خودتان این وب‌سایت را باز کرده‌اید و مشغول خواندن این رزومه هستید، مدیون ایده‌ها و تلاش‌های مهندسان برنامه‎ نویسی است. نقش نرم‌افزار در زندگی روزمره ما غیرقابل‌ا‌نکار است و دقیقا به همین دلیل مهم، برنامه نویسی یکی از مشاغل پردرآمد آینده محسوب می‌شود. آن‌ها نه تنها اپلیکیشن‌های فعلی دنیا را بهبود می‌دهند و فرایندها را تسهیل می‌کنند، بلکه مدام محصولاتی طراحی می‌کنند تا نیازهای آینده‌ی جمعیت دنیا هم برطرف شود (آموزش رزومه نویسی برای شغل برنامه نویسی را این‌جا ببینید). خوشبختانه یاد گرفتن برنامه نویسی، تنها در دانشگاه اتفاق نمی‌افتد و می‌توانید حتی همین الان از آموزش‌های رایگان اینترنت، مسیر شغلی‌تان را شروع کنید.

تصویر نمونه رزومه برنامه نویس وبسایت

4- امنیت سایبری

دنیای اطراف ما روز به روز دیجیتالی می‌شود (به لطف دو شغل پردرآمدی که در بالا گفتیم) و طبیعتا در دنیای دیجیتال، امنیت اهمیت خیلی زیادی دارد. متخصصان امنیت شبکه، وظیفه مقابله با خطرات آنلاین را به عهده دارند. آن‌ها در سازمان‌ها و شرکت‌های مهم و بزرگ فعال هستند تا اطلاعات شخصی کاربران یا داده‌های مهم امینتی لو نرود و مورد سو استفاده قرار نگیرد. حفظ امنیت سایبری بسیار بسیار پرهزینه و سخت است و برای همین، این حوزه به یکی از چند شغل پردرآمد آینده تبدیل شده است. میانگین حقوق سالانه هر متخصص امنیت سایبری در ایالات متحده آمریکا حدود هشتاد هزار دلار است و بهترین راه برای شروع این مسیر شغلی، داشتن مدرک دانشگاهی علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی نرم‌افزار یا ... است. البته که می‌توانید خارج از دانشگاه و به صورت آزاد نیز این مسیر را شروع کنید. نمونه رزومه این شغل را در این عکس و آموزش رزومه نویسی برای برنامه‌نویسان را این‎جا ببینید.

نمونه رزومه امنیت سایبری 

5- انرژی‌های نو و تجدیدپذیر

چه به تغییرات اقلیمی اهمیت بدهید و دغدغه آلودگی هوا داشته باشید یا نه، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر روز به روز بیشتر در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و قاعدتا به تکنیسین هم نیاز خواهند داشت. تکنیسین‌های انرژی، یکی از چند شغل پردرآمد آینده در دنیا را دارند. انرژی باد، آب و خورشید، ماشین‌های الکتریکی و... همه ایده‌هایی تازه هستند که هم باید به خوبی اجرا شوند و هم به شکلی مناسب به عموم مردم معرفی شوند.

6- تخصص‌های سلامت روان

خوشبختانه در سال‌های اخیر، تعصب‌ها و دیدگاه‌های منفی درمورد مراجعه به مشاور و روان‎پزشک، آرام آرام از بین می‌رود و کمتر کسی برای درمان روانی مقاومت می‌کند. خیلی مهم است که برای حل گره‌ها و چالش‌های روانمان پیش چه تراپیستی برویم و به چه فردی اعتماد کنیم. شاید برایتان جالب باشد که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های 2018 تا 2028 مشاوره‎های مربوط به استفاده از مواد، اختلالات رفتاری و مشکلات روانی بیش از 22% رشد خواهند کرد. این نمونه رزومه مربوط به یک مشاور است. مشاوران، تراپیست‌ها، روان‌پزشکان و مددکاران یکی از چند شغل پردرآمد آینده را دارند و البته می‌توانند در هر فضایی به سلامت روان اطرافیانشان کمک کنند.

تصویر نمونه رزومه روانپزشک

7- هوش مصنوعی

بسیاری از افراد نگران این هستند که در آینده، ربات‌ها شغل‌شان را تحت تاثیر قرار بدهند و در نهایت ازآن خود کنند. اما به جای نگران بی‌کاری بودن، یاد بگیریم که با ربات‎ها کار کنیم بهتر نیست؟ هوش مصنوعی یک حوزه رو به گسترش و بسیار وسیع است که افراد بسیار زیادی در آن مشغول به کار هستند: از متخصصان برنامه نویسی، تحلیلگران داده، نویسندگان کد، متخصصان تحقیق بازار، ریاضیدان‌ها و... به دلیل نو و هیجان‌انگیز بودن حوزه هوش مصنوعی، هنوز جای زیادی در آن باز است و بسیاری از افراد از رشته‎‌‌های دیگر، مشغول در آن می‎شوند.

رزومه ساز آنلاین

 

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
مهندسان داده (Data Engineers) چه افرادی هستند؟
مشاغل مربوط به ماشین لرنینگ کدام‌ها هستند؟
آشنایی با قوانین ایجاد انگیزه در نیروی انسانی
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه