1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. مشاغل آینده دنیا را بشناسید (2)

مشاغل آینده دنیا را بشناسید (2)

در مطلب قبلی، پردرآمدترین شغل های آینده را شناختیم و با جزئیات آن‌ها تا حدودی آشنا شدیم. مشاغل مهم در دنیا، آن‌هایی هستند که نیازهای رو به افزایش دنیای مدرن را برطرف می‌کنند. نیازهایی که گاهی در فاصله 24 ساعت عوض می‌شوند. برای انتخاب شغل، مهم است که نیازهای دنیا را بشناسیم و با توجه به آن‌ها تصمیم بگیریم. مشاغلی مثل پزشکی یا خرده‌فروشی قرن‌هاست که زنده‌اند و به خاطر ماهیت پایه‌ای‌شان، احتمالا تا قرن‌های آینده هم قدرت‌شان را حفظ می‌کنند. بعضی از حوزه‎‌ها اما به تازگی در حال شکوفایی هستند. در مطلب قبلی حوزه‌هایی مثل IT، مارکتینگ و مدیریت مالی را بررسی کردیم و حالا به سراغ بقیه مشاغل آینده دنیا می‎رویم. اگر در آستانه انتخاب شغل یا به دنبال عوض کردن مسیرتان به یک شغل پردرآمد هستید، این مطلب را حتما مطالعه کنید.

شغل پرستاری در دنیا

1.پرستاران (Nurses)

میانگین درآمد در سال 2020: 75330

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 7%

پرستاری، یکی از پردرآمدترین شغل های آینده است و البته در گذشته هم همیشه مهم محسوب می‌شده. پرستاران مراقبت‌های پزشکی و حمایت‌های مختلف را از بیماران در شرایط مختلف به عمل می‌آورند. در این شغل پردرآمد، شما می‌توانید به عنوان پرستار یا سرپرستار در بیمارستان‌ها، مطب‌های پزشکی، مراکز جراحی، مراکز نگهداری، مدارس و حتی منزل بیماران استخدام شوید. بسته به محل کار و میزان تخصصی که دارید، و البته نیاز خاص بیمارانتان، باید کارهای مختلفی انجام بدهید و البته حقوق‌های متفاوتی دریافت خواهید کرد. پرستاری یکی از مشاغل مهم در دنیا بوده و هست، و برای مشغول شدن در این حرفه نیاز به تحصیلات تخصصی دارید. با این حال در بعضی از حوزه‌ها مثل پرستاری دندان‌پزشکی، دوره‌‎های آزاد هم برگزار می‌شوند. در دو سال اخیر و با فراگیری بیماری کرونا، نیاز دنیا به پرستاران بیشتر و بیشتر شد و افراد زیادی به این شغل پردرآمد پیوستند.

2.تحلیلگران امنیت اطلاعات (Information security analysts)

میانگین درآمد در سال 2020: 103590

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 31%

تحلیلگران امنیت اطلاعات، یکی از مشاغل مهم در دنیا را دارند و مسئول نگهداری و ایمن‌سازی اطلاعات یک سازمان هستند. این روزها که نشت اطلاعات می‌تواند سرنوشت سازمان‌ها را عوض کند و گاهی حتی آن‌ها را به زمین بزند، حفظ امنیت اطلاعات اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. این تحلیلگران مسئول بسیاری از چیزهای مهم در زمینه اطلاعات هستند، مثلا: تحقیق و آزمایش راه حل‌های امنیتی، ارزیابی فرایندهای فعلی امنیت دیجیتال در سازمان، شناسایی و رفع ضعف‌‎ها، مدیریت تهدیدها و نشت‌ها و البته توسعه و کاربرد راه‌حل و فناوری‌های بروز برای افزایش امنیت. برای کار کردن در این شغل پردرآمد، باید امنیت دیجیتال را بشناسید و یک مدرک لیسانس (یا بالاتر) در حوزه برنامه‎‌‌‌نویسی یا علوم کامپیوتر داشته باشید. البته که برنامه‌نویسی را می‌شود به صورت آزاد هم یاد گرفت.

شغل دستیاران پزشکی در دنیا

3.دستیاران پزشکی (physician assistants)

میانگین درآمد در سال 2020: 115390

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 31%

دستیاران پزشکی و درمانی، افرادی آموزش‎‌‌‌دیده و حرفه‌ای هستند که در نگهداری و رفع نیازهای بیماران به تیم پزشکی کمک می‎کنند. این شغل پردرآمد، تقریبا تا وقتی که بیماری در جهان وجود دارد پردرآمد و ترند خواهد ماند. همان‌طور که در دو سال گذشته تقاضا برای آن به شدت بالا رفته است. دستیاران هم مثل پزشکان و پرستاران باید به آزمایش‌‎های پزشکی، تشخیص‌‎های اولیه و فرایندهای درمانی و دارویی آشنا باشند. تفاوت کار آن‏ها با پزشکان این است که باید حتما تحت نظارت عمل کنند. دستیاری پزشکی در اتاق عمل، پیراپزشکی، ارتوپدی و... یکی از مشاغل آینده دنیا خواهد بود. برای انتخاب شغل دستیاری و شروع این مسیر، باید لیسانس زیست‎‌شناسی یا یک حوزه مرتبط را داشته باشید. بسیاری از کشورها، خودِ دستیاری را به عنوان یک رشته مجزا در دانشگاه تدریس می‌کنند.

4.توسعه‌دهندگان نرم‌افزار (Software developers)

میانگین درآمد در سال 2020: 110140

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 22%

کمتر کسی هست که این روزها، نداند برنامه‌نویسی یکی از پردرآمدترین شغل های آینده است. برنامه‌‎نویسان، معماران دنیای دیجیتال هستند و بخش بزرگی از تجربیات روزانه ما را در این دنیا رقم می‎زنند. توسعه‌دهندگان یا مهندسان نرم‎‌افزار، نرم‌افزارها را می‌نویسند، طراحی و تست می‎کنند و سپس توسعه می‎دهند. آن‌ها مجریِ نرم‌افزارهای بزرگی مثل فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام هستند و گاهی هم پروژه‌های کوچک و شخصی را مهندسی می‎کنند. یکی از نکات امیدوارکننده‌ای که باید درمورد این شغل پردرآمد بدانید، این است که نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد و با هر سنی می‌توانید برنامه‌نویسی را یاد بگیرید. مهارت کد زدن، ریاضیات نسبتا خوب و البته تمرین و ممارست خیلی زیاد، چیزهایی هستند که برای انتخاب شغل توسعه نرم‌افزار به آن‎ها نیاز دارید.

شغل مدیران منابع انسانی در دنیا

5.مدیران منابع انسانی (HR Managers)

میانگین درآمد در سال 2020: 121220

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 6%

مدیران منابع انسانی یا مدیران اچ‌آر، وظیفه تنظیم و بهبود فرایندهای انسانی و بهتر بودن حال افراد در سازمان را به عهده دارند، بنابراین تعجب ندارد که اسم‌شان را در مشاغل آینده دنیا بشنویم. هر چیزی که درون یک سازمان به «افراد» مربوط شود، در حوزه مسئولیت مدیران منابع انسانی است. از استخدام‌ها، استعفاها، حل دعوا و چالش، بهتر کردن فرایند کار و برگزاری جشن گرفته تا همکاری‌های بین‌سازمانی و مدیریت بحران. در کشور ما، این شغل پردرآمد نسبتا شناخته  شده و در چند سال اخیر، دوره‌‎های زیادی برای یادگیری آن برگزار شده است، اما هنوز یک رشته دانشگاهی اختصاصی برای آن نداریم. برای انتخاب شغل مدیریت منابع انسانی باید مقدار زیادی تجربه و دانش در این حوزه داشته باشید. گذراندن کارآموزی و شرکت در دوره‎‌‌های آزاد، از بهترین راه‎‌‌های ورود به این حوزه هستند.

6.مدیران روابط عمومی (PR Managers)

میانگین درآمد در سال 2020: 118430

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 9%

مدیران روابط عمومی، مسئول شکل دادن به برندِ یک کمپانی، فرد یا سازمان هستند. روابط عمومی یکی از مشاغل مهم در دنیا محسوب می‌شود چون هم نیاز به خلاقیت و مدیریت بسیار زیادی دارد و هم حساس است. آن‌قدر حساس که آبروی شرکت‌ها، سیاست‌مداران، هنرمندان و ... به آن بستگی دارد. معرفی یک محصول جدید، مدیریت یک بحران فردی، چاپ یک کتاب و برگزاری یک دوره جدید، همه از موقعیت‌هایی هستند که به حضور و توانایی‌های یک مدیر روابط عمومی (و تیم تحت نظرش) نیاز دارند. برای انتخاب شغل در حوزه روابط عمومی باید توانایی برقراری ارتباط داشته باشید و البته مقدار زیادی مهارت و دانش در این حوزه. خوشبختانه این شغل پردرآمد، لزوما نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه