1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. مشاغل آینده دنیا را بشناسید (1)

مشاغل آینده دنیا را بشناسید (1)

چه هنگام انتخاب رشته دبیرستان، چه وقتی که کنکور می‌دهیم و چه بعد از دانشگاه، یکی از سوال‌های اصلی هرکدام از ما (و اطرافیان ما) این است که باید چه شغلی را انتخاب کنیم و اصلا «شغل پردرآمد» یعنی چه؟ برای موفقیت در مسیر شغلی و البته رضایت فردی، باید بدانیم که کدام یکی از مشاغل مهم در دنیا، مناسب ما هستند و آیا اصلا علاقه‌ای داریم که در حوزه آن‌ها کار کنیم؟ در این مطلب چند مورد از مشاغل مهم دنیا را می‌شناسیم و وضعیت‌شان در آینده را بررسی می‌کنیم. اگر در ابتدای مسیر انتخاب شغل هستید، حتما این مطلب و ادامه آن را این جا بخوانید.

مشاغل آینده (متخصصان آمار)

متخصصان آمار (actuarial scientist)

میانگین درآمد سالانه: 111 هزار دلار

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 18%

متخصصان آمار (که گاهی شغل‌شان با اکانت منیجرها هم‌پوشانی پیدا می‎کند)، یکی از پردرآمدترین شغل های آینده را دارند. کار این متخصصان، ارزیابی ریسک در سازمان‌ها و کسب‌وکارهاست. متخصصان آمار با استفاده از ریاضیات، آمار و داده‌‎های مختلف به سازمان مطبوع خودشان می‎گویند که یک سیاست خاص را اجرا کند یا با یک مشتری ویژه کار کنند یا نه. این شغل پردرآمد مشتریانی مثل بیمارستان‎ها، بیمه‌ها، فروشگاه‏‎ها، نمایشگاه‌ها، مالکان و کارمندان عادی دارند. آن‌ها به شما می‌گویند که چه زمانی سرمایه‌گذاری کنید، کدام ارزها را بخرید و چه زمانی در بازار دست نگه دارید و پولتان را پیش خودتان نگه دارید. تخصص آمار یکی از مشاغل آینده دنیا را می‌سازد چون در این دنیای پر از اطلاعات مختلف، مهم است که اطلاعات مفید برای پیشرفت فردی‌مان را دقیق و ساده پیدا کنیم. برای شاغل شدن در این حوزه، داشتن مدرک آمار یا حوزه‌های مرتبط (مثلا ریاضی) واجب است.

مشاغل آینده(مهندسان صنعتی)

مهندسان صنعتی (Industrial Engineers)

میانگین درآمد در سال 2020: 88950 دلار

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 10%

یکی از مهم‎‌ترین مشاغل آینده دنیا. کارِ مهندسان صنعتی بهینه‌‎سازی و کارآمد کردن فرایندها در صنعت است. آن‌ها با استفاده از آمار و ریاضیات، علوم مختلف و قوانین مهندسی سیستم‌ها، افراد و فرایندها را درونِ یک کسب و کار بهبود می‌بخشند. مشتریان این شغل مهم زنجیره‌های تامین کالا، سازمان‌های مالی، سیستم‎‌‌های مختلف و ابزارآلات و ماشین‌ها هستند. هدف یک مهندس صنعتی، یافتن موثرترین راه برای کاربرد سیستم و فرایند در ساخت یک کالا یا خدمت است و دقیقا به خاطر همین وظیفه، یکی از مشاغل مهم در دنیا محسوب می‌شود. مهندسان صنعتی هزینه کسب و کارها  را پایین و کارآمدی را بالا نگه می‎دارند. برای مشغول شدن در این شغل پردرآمد، باید مدرک لیسانس مهندسی صنعتی یا یک رشته مرتبط را داشته باید.

مشتغل آینده(دیتا ساینتیست‌ها)

دیتا ساینتیست‌ها (Data Scientists)

میانگین درآمد در سال 2020: 98230 دلار

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 31%

جهان امروز بر پایه داده‌ها حرکت می‌کند و رفع بسیاری از نیازهای انسان مدرن، نیاز به شناخت دقیق این داده‌ها دارد. همین نیاز مهم، مشاغل مرتبط با داده را به پردرآمدترین شغل های آینده تبدیل می‌کند. این روزها بسیاری از دانشجوهای علاقمند به مسائل فنی، در آستانه انتخاب شغل مرتبط با داده‌اند. دیتا ساینتیست‌ها یا دانشمندان داده، فریم‌وورک‌هایی می‌سازند که به شرکت‌ها اجازه می‎دهند داده را جمع‌آوری، تحلیل و طبقه‌بندی کنند و بعد به کار ببرند تا تصمیم‌های بهتری برای کسب و کار خود بگیرند. بسته به نیاز کسب و کار، یک دیتا ساینتسیت ممکن است آزمایش کند، مدل و الگوریتم بسازد، محصولات داده‌محور طراحی و یا فریم‌‎وورک را برای افزایش کارآمدی و نتایج بهتر بهینه کند. اگر قصد انتخاب شغل در حوزه داده را دادید، بهتر است برای یک فضای کاملا فنی و سنگین آماده شوید و البته مدرکِ علوم کامپیوتر، آمار، مهندسی، ریاضی یا برنامه‎‌‌‌نویسی داشته باشید. موفق باشید!

مدیران سیستم اطلاعاتی (Information systems managers)

میانگین درآمد در سال 2020: 151150 دلار

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 10%

مدیران سیستم اطلاعات یا مدیران IS، مسئول طراحی و مدیریت سیستم‌های اطلاعات درون یک سازمان هستند و افراد مشغول به این شغل پردرآمد، یکی از مشاغل مهم در دنیا را دارند. این افراد معمولا نقشی مدیریتی در دپارتمان IT سازمان دارند و باید فناوری آن را بهبود بدهند، همه چیز را بروز‌‌رسانی کنند و از بهترین سیستم‎‌ها استفاده کنند تا کار برای کارکنان و مشتریان آن سازمان به بهترین حالت پیش برود. از امنیت سیستم تا نرم‌‎افزار و از سخت‌افزار تا پشتیبانی، وظایف این شغل پردرآمد بسیار گسترده هستند. مثلا یک مدیر IS حتی ممکن است وظیفه بررسی یک نرم‎‌افزار جدید و ارائه آن به مدیران را به عهده بگیرد (و البته مسئولیتش را هم داشته باشد). این مدیران باید درکی عمیق از سیستم‌های اطلاعات داشته باشند و حداقل یک مدرک لیسانس در حوزه فناوری (مثلا علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات). اگر به دنبال مشغول شدن در مشاغل آینده دنیا هستید و به حوزه فناوری هم علاقه دارید، یکی از پردرآمدترین شغل های آینده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مدیران مالی (Financial Managers)

میانگین درآمد در سال 2020: 134180 دلار

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 15%

همان‌طور که از عنوان این شغل پردرآمد مشخص است، افراد در آن مسئول مدیریت مالی سازمان‌ها هستند. مدیران مالی یا مستقیما توسط شرکت استخدام می‎شوند یا در گروه‌های مشاوره کار می‎کنند و مشتریان سازمانی دارند. بسته به کار سازمان، وظایف و تعهدات در این شغل پردرآمد تغییر می‌کند اما به صورت کلی شامل این‌هاست: شناسایی ضعف‎‌ها و ریسک‌‎های مالی، ایجاد راه‎‌‌‌‌حل برای مشکلات و چالش‌ها، تحقیق و بررسی ترندهای روز دنیا، تدوین گزارش‌های دوره‎ای، اعلام آمارها، تعیین اهداف مالی سازمان و ... از آن‌جایی که سازمان‌ها و استارتاپ‌های زیادی این روزها در حال بزرگ شدن هستند، مدیریت مالی می‎تواند یکی از پردرآمدترین شغل های آینده باشد. برای شروع باید دانش عمیقی از کسب و کارها و اقتصاد داشته باشید و البته یک مدرک مرتبط.

مشاغل آینده(مدیران مارکتینگ)

مدیران مارکتینگ (Marketing Managers)

میانگین درآمد در سال 2020: 141490 دلار

نرخ رشد مورد انتظار از 2019 تا 2029: 6%

مشاغل آینده دنیا، نیازهای آینده را برطرف می‌کنند. حالا ما هر گوشه‌ای تبلیغات می‌بینیم. روی بیلبوردها، دیوارها، وقت گردش در شبکه‌های اجتماعی و در میان سریال‌های مورد علاقه‌مان. پس دور از ذهن نیست که مدیران مارکتینگ یکی از پردرآمدترین شغل های آینده را داشته باشند. آن‎ها مسئول شناساندن یک محصول، خدمت، برند، فرد یا رویداد به دنیا هستند و البته باید مخاطبان گسترده را قانع کنند که آن محصول را بخرند، به حرف آن شخص گوش بدهند و یا در آن رویداد خاص شرکت کنند. بعضی از مدیران این شغل پردرآمد به صورت عمومی کار می‌کنند و بقیه تخصص یک نوع خاص مارکتینگ را دارند (مثلا بازاریابی محتوایی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و...). بسیاری از مدیران مارکتینگ مدارک مرتبط دارند، اما برخلاف دو رشته قبلی برای مشغول شدن در این شغل پردرآمد لزوما نیازی به مدرک ندارید، اما به تخصص حتما. در شرکت‎‌‌های کوچک‌تر، مدیران عمومی باید تمام جنبه‌های کار مارکتینگ را انجام بدهند. اما شرکت‌های متوسط و آژانس‌های بزرگ، برای هر بخش‌شان یک مدیر مارکتینگ جداگانه دارند. برای شروع این شغل پردرآمد، دوره‌های آزاد و کارگاه‌های مهارت‌آموزی زیادی وجود دارد.

 

 

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه