1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. چگونه یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای داشته باشیم؟ (شماره دو)

چگونه یک پروفایل لینکدین حرفه‌ای داشته باشیم؟ (شماره دو)

در این مطلب، به پروفایل لینکدین پرداختیم و سعی کردیم توضیح بدهیم که چرا داشتن آن در هر شغل و حوزه کاری، اهمیت زیادی دارد. بسیاری از کارفرمایان و مدیران منابع انسانی، برای داشتن شناخت از روند کاری و سوابق شما، پروفایل لینکدین‌تان را زیر و رو می‌کنند. شاید باورش سخت باشد، اما در لینکدین هم مثل اینستاگرام و توییتر، بعضی‌ها اینفلوئنسر هستند و البته سازمان‌ها و برندها از اینفلوئنسرمارکتنیگ در این شبکه اجتماعی حسابی استفاده می‌کنند. بعد از این که پروفایل لینکدین خودتان را ساختید، برایش عکس و کاور مناسب انتخاب کردید، مهارت‌ها و سوابق کاری‎‌تان را نوشتید، زمان آن رسیده که یاد بگیرید چطور به عنوان یک کاربر فعال، در این شبکه اجتماعی مهم و رو به پیشرفت حضور داشته باشید. تعدادی از راه‌های داشتن پروفایل لینکدین حرفه ای را در مطلب قبلی خواندیم، بقیه‌شان را این‎جا بخوانید.

ایندورس در لینکدین

ایندورس کنید و ایندورس شوید

لینکدین یک قابلیت جالب به نام endorse دارد که می‌توانید از آن به نفع خودتان استفاده کرده و احتمال استخدام با پروفایل لینکدین را بالا ببرید. ایندورس کردن یک فرد یا توانایی‌هایش، راهی است برای شناخت بیشتر و در معرض دید گذاشتن مهاراتی که مطمئن هستید آن فرد در کار از خودش نشان می‎دهد. ایندورس کردن همکارها و هم‌رشته‌ها، در پروفایل لینکدین آن‎ها دیده می‌شود و طبعا اگر کسی هم شما را ایندورس کند، در قسمت پایینِ پروفایل‌تان همه می‌توانند آن را ببینند. این ایندورس‌ها علاوه بر دلگرمی دادن به خود صاحب پروفایل، اعتبار رزومه او را بالاتر می‌برند، به ویژه اگر توسط یک فرد شناخته‌شده (مثلا مدیر یک سازمان یا سرپرست یک تیم) انجام شده باشند. به قسمت connectionهای خودتان بروید و افرادی را که فکر می‎کنید کمتر از لیاقت‌شان دیده شده‌اند با یک ایندورس خوشحال کنید. هیچ ایرادی ندارد اگر با یک پیام مودبانه، از آن‌ها بخواهید شما را ایندورس کنند.

یادگیری در پروفایل لینکدین

همیشه در حال یاد گرفتن باشید

حتی حرفه‌‎ای‎‌ترین مدیرها و کارمندهایی با چند سال سابقه، همیشه از فرصت‎های جدید برای یادگیری استقبال می‎کنند. البته اگر بخواهند در بازار کار بسیار پویا و پرسرعت امروز، حرفی برای گفتن داشته باشند. در دنیایی که هر سال یک شبکه اجتماعی جدید به وجود می‎آید و ترندها هفته به هفته تغییر می‌کنند، مهم است که تغییر کنید و البته این تغییر را در پروفایل لینکدین خودتان هم نشان بدهید. داشتن گواهی‌های مختلف، کورس‌های به‎روز و مهارات جدید احتمال استخدام با پروفایل لینکدین را برای شما بالا خواهد برد. پس همیشه در پروفایل‌تان نشان بدهید که یادگیری را دوست دارید. لینکدین لرنینگ (Linkedin Learning) یک وب‌سایت وابسته به خود لینکدین است که در آن متخصصان صنایع مختلف مهارت‎‌های نرم‌افزاری، خلاقیت و کسب و کاری را آموزش می‎دهند. با تمام کردن یکی از کورس‌ها یا دوره‌های لینکدین لرنینگ، این گزینه را دارید که گواهی آن را در پروفایل لینکدین خودتان به اشتراک بگذارید. برای داشتن یک پروفایل لینکدین حرفه ای، بقیه مدارک و دوره‎‌های آنلاین‌تان را هم وارد پروفایل کنید.

محتواهای مرتبط را به اشتراک بگذارید

داشتن یک شبکه گسترده از افراد نامدار کسب و کار، برای هر پروفایل لینکدین حرفه ای خوب است، اما بهتر است محتواهای مختلف را بسازید، به اشتراک بگذارید و به شبکه ارتباطات‌تان نشان بدهید. فید لینکدین خودتان را به دقت تحت نظر داشته باشید و ببینید چه موضوعاتی در آن ترند هستند؟ اخبار روز چیست و دغدغه افرادی که در حوزه کسب و کار شما مشغول‌اند، حول محور چه مسائلی قرار گرفته؟ حالا محتواهایی که دوست دارید را با این مسائل گره بزنید و به اشتراک بگذارید تا همه بخوانند. این محتوا می‌تواند یک پست متنی، یک پوستر، یک موشن و یا حتی اشتراک‎‌گذاری پستی از وبلاگ شخصی‌تان باشد.

فعالیت در پروفایل لینکدین

یک پروفایل لینکدین حرفه ای، فعال است

تا این جا، هر چه که در مورد داشتن یک پروفایل لینکدین گفته‌ایم، نکاتی بوده‌ برای ساختن یک زیربنای قرص و محکم و البته جذاب برای کارفرماها. رعایت این نکات و نکاتِ مطلب قبلی، هنگام ساختن لینکدین خیلی به نفع شماست. اما بعد از انجام دادن این موارد، وقتش رسیده که خودتان را با فعالیت‌های‌تان نشان بدهید. به هرحال اگر به استخدام با پروفایل لینکدین فکر می‎کنید، باید به دنیای بیرون از پروفایل‌تان نشان بدهید که یک فرد پشت آن نشسته، نه یک کارمند تولید محتوا یا یک ربات. یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن فعالیت در لینکدین، همان اشتراک‌گذاری محتواست. بنویسید و نظرات و دیدگاه‌های‌تان را با همه به اشتراک بگذارید. اصلا یکی از اهداف اصلی ساختن پروفایل لینکدین همین است که صدای‌تان را به گوش دنیا برسانید. با پروفایل لینکدین خودتان، زیر پست‌هایی که افراد یا برندهای مورد علاقه‌تان به اشتراک می‌گذارند کامنت بگذارید و به کامنت‌هایی که برایتان گذاشته می‌شوند شخصا جواب بدهید.

پروفایل لینکدین شما از کدام‌ پروفایل‌هاست؟

بهتر است قبل از ساختن پروفایل لینکدین خودتان، تصمیم بگیرید که در این نمودار، درصد حضور کاربران مختلف را در لینکدین می‌بینید. 90% افرادی که پروفایل لینکدین دارند، فقط ناظرند. آن‌ها در لینکدین می‌چرخند و محتواهای بقیه را می‌بینند. 9% کاربران را مشارکت‌کنندگان تشکیل می‌دهند، افرادی که محتوای خاصی تولید نمی‌کنند اما کامنت می‌گذارند، share می‎کنند و خلاصه حواسشان به محتوای بقیه هست. تنها 1% از کاربران لینکدین «تولیدکننده» هستند. آن‌ها پست می‌نویسند، عکس می‌گذارند و به شدت فعال هستند. طبعا این دسته فعال، آن‌هایی هستند که الگوریتم‌ها پروفایل‌شان را به افراد بیشتری نشان می‌دهند و کم کم ارتباطات‌شان گسترده‌تر خواهد شد. یک پروفایل لینکدین حرفه ای، قطعا در دسته سوم (یک درصدی‌ها) قرار خواهد داشت.

کامنت گذاری  در لینکدین!

نظرات‌تان مهم‌اند، کامنت بگذارید!

یکی از اشتباه‌های رایجی که بسیاری از افراد در پروفایل لینکدین خودشان می‎کنند، فعالیت با چراغ خاموش است. این افراد کامنتی روی پست‌های بلند و کوتاه بقیه نمی‌گذارند و البته به کامنت‌هایی که می‌گیرند هم بی‌اعتنا هستند. اگر کامنت‌هایتان را بی‌جواب بگذارید، پروفایل‌های دیگر کم کم از نظر دادن روی فعالیت‌ها و پست‌های شما منصرف می‌شوند و این یعنی آغاز راه فراموشی شما. برای داشتن یک پروفایل لینکدین حرفه ای، نظراتتان را بگویید، به تغییرهای شغلی و سالگردهای افراد واکنش نشان بدهید و نگذارید لینکدین شما را فراموش کند! با فعال‌تر بودن، احتمالا بیشتر و زودتر در معرض دید هستید و کارفرمایان بیشتری پروفایل‌تان را مشاهده خواهند کرد (لینکدین یکی از معدود شبکه‌های اجتماعی است که به هر کاربر نشان می‎دهد چه کسانی پروفایلش را دیده‌‎اند).

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه