1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. رزومه نویسی برای شرکت اسنپ

رزومه نویسی برای شرکت اسنپ

تاریخچه و سابقه‌ی تاکسی اینترنتی در ایران، به ده سال نمی‌رسد اما این روزها کمتر کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که در رفت و آمدهای روزانه‎‌ا‌ش حداقل یک بار اسنپ نگرفته باشد. اسنپ برای بیشتر مردم ایران حتی در شهرهای کوچک یک اسم شناخته شده است و سرویس‌‌های مختلف سوپر اپلیکیشن آن مثل سفارش غذا، خرید بلیط هواپیما و اتوبوس و قطار، رزرو هتل و پیک روزانه نیاز هزاران نفر را در شهرهای مختلف کشور برآورده می‎کنند. اسنپ در سال ۹۹، نُه میلیون و پانصد هزار نفر کاربر جدید جذب کرد و رکورد دو میلیون و سیصد هزار سفر در روز را هم زد. چنین اپلیکیشن بزرگی با این همه خدمات برای کار کردن نیاز به تیمی قوی و عملیاتی یکپارچه دارد و برای همین است که بهترین‌ها و حرفه‌‌ای‌ترین‌‎ها، در انواع پوزیشن‌های فنی و غیرفنی در شرکت اسنپ مشغول به کار هستند. در این مطلب نوشتن رزومه برای اسنپ را بررسی و با استفاده از اصول رزومه نویسی، سعی می‌کنیم نوشتن رزومه‌ای را تسهیل کنیم که احتمال استخدام در اسنپ را بالا می‌برد. اگر در یک رشته مرتبط فعال هستید و دوست دارید یکی از اعضای تیم اسنپ باشید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

کدام رشته‌ها شانس استخدام در اسنپ را دارند؟

کدام رشته‌ها شانس استخدام در اسنپ را دارند؟

قبل از شروع رزومه نویسی، شاید بد نباشد بدانید که شرکت اسنپ اصلا در چه حوزه‌هایی نیرو استخدام می‌‌کند. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها شامل چند موقعیت شغلی نیز هستند:

  • تک (Tech)
  • بازاریابی (Marketing)
  • تبلیغات و تجارت (Commercial)
  • مالی (Finance)
  • مدیریت (Management)
  • محصول (Product)
  • عملیات (Operations)
  • منابع انسانی (HR)
  • خدمات مشتریان (Costumer Services)

همه موقعیت‌های شغلی این شرکت بزرگ را می‌توانید در صفحه «فرصت‌های شغلی» در وب‌سایت اسنپ ببینید. این نکته را هم فراموش نکنید که صرف یاد گرفتنِ رزومه نویسی، برای تضمین استخدام در اسنپ کافی نیست و یک رزومه خوب، رزومه فردی است که تجربه کاری دارد و در حوزه‌ای که برایش اپلای می‌کند، صاحب دانش است. حتی اگر دانش و مهارت کافی را هم داشته باشید، ممکن است به دلایل گوناگونی در مصاحبه اسنپ (یا بقیه سازمان‌ها) رد شوید.

رزومه نویسی برای استخدام در بخش فنی اسنپ

رزومه نویسی برای استخدام در بخش فنی

اگر در یکی از رشته‌های فنی مثل برنامه‌نویسی، ماشین لرنینگ یا محصول متخصص هستید (یا هر تخصص دیگری که مربوط به ساخت و نگهداری از یک محصول فنی و  تکنیکال است)، باید وقت نوشتن رزومه برای اسنپ نکات خاصی را رعایت کنید. در این مطلب شیوه رزومه نویسی برای برنامه‌نویسان و متخصصان فنی محصول را به صورت کامل با جزئیات کافی توضیح داده‌ایم. اما اگر می‌خواهید احتمال استخدام در اسنپ را با استفاده از رزومه خود بالا ببرید، این ترتیب را حتما هنگام نوشتن رزومه برای اسنپ رعایت کنید:

(در صورتی که برای اولین بار رزومه نویسی می‌کنید):

  1. سابقه واقعی (از جمله کارآموزی)
  2. پروژه‌های واقعی یا اوپن سورس
  3. تحصیلات دانشگاهی و دوره‎‌های آزاد
  4. پروژه‌های هاص
  5. موقعیت‎‌های منتوری یا مدیریتی

اگر یک برنامه‌نویس شاغل هستید و سابقه کار دارید، یک رزومه خوب برای استخدام در اسنپ، برای شخص شما این ترتیب را خواهد داشت:

  1. سابقه کار
  2. تکنولوژی‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی که به آن‌ها مسلطید (Java, Python یا ...)
  3. پتنت‌ها، ترجمه‎‌ها، کنفرانس‌ها، منتورشیپ‌ها و ...
  4. مدارک دانشگاهی یا آزاد
  5. پروژه‌های شخصی
  6. علایق

استخدام در اسنپ در موقعیت‌های مارکتینگ

استخدام در اسنپ در موقعیت‌های مارکتینگ

رزومه نویسی و آمادگی برای استخدام در یک موقعیت مارکتینگی، مهارت‌های ساده ولی کاربردی نیاز دارد. تیم‌های مارکتینگ در استارتاپ‌ها (از جمله اسنپ) اغلب شامل این موقعیت‌ها هستند:

  • مدیر مارکتینگ
  • گرافیست یا تصویرساز
  • کپی‌رایتر
  • مسئول یا نویسنده‎ی محتوا
  • متخصص فروش (آفلاین)
  • متخصص crm

اگر می‌خواهید موقعیت شغلی خودتان را عوض کنید یا فکر استخدام در اسنپ را در سر دارید، علاوه بر کلیک روی هر موقعیت شغلی و خواندن یک مطلب کامل (با مثال) درباره رزومه نویسی برای آن، حتما این چند مورد را هم رعایت کنید:

  • غلط نگارشی و املایی ممنوع: یکی از چیزهایی که برای هر خواننده‌ای (به ویژه خواننده‌ی رزومه‌ی تیم مارکتینگ) دافعه دارد، غلط‌های املایی و نگارشی هستند. جملات را در گویاترین و ساده‌ترین حالت ممکن بنویسید، املای کلمات را چندین بار چک کنید و حتما رزومه را بعد از تمام شدنش، یک بار ویرایش کنید.
  • در دسترس باشید: آوردن اطلاعات تماس در یکی از اولین قسمت‌های رزومه، یکی از اصول اولیه رزومه نویسی است. باید اسم و فامیل کامل، ایمیل و شماره تماسِ در دسترس و در صورت لزوم آدرس شبکه‌های اجتماعی را در اولین صفحه و با فونتی خاص بنویسید.
  • مرتبط بنویسید: فراموش نکنید که چه برای استخدام در اسنپ، چه هر موقعیت شغلی دیگری در هر شرکتی، باید سوابق و تجربیاتی را در رزومه بنویسید که با آن موقعیت خاص مرتبط هستند. مثلا اگر در یک شرکت حمل و نقل کپی رایتر بوده‌اید، با آوردن همه پروژه‌ها و جزئیاتشان، یک رزومه خوب بسازید (حتی اگر چندین سال جاهای دیگری کار کرده‌اید). پروژه‌های شخصی و غیرمرتبط حتی اگر خیلی موفقیت‌آمیز باشند، معمولا به چشم خواننده رزومه یا مدیر منابع انسانی نمی‌آیند.

استخدام در اسنپ در موقعیت‌های آفلاین

استخدام در اسنپ در موقعیت‌های آفلاین

اسنپ یک استارتاپ بزرگ با چند صد نفر نیرو است که قطعا بخشی از آن‌ها در فضای آفلاین مشغول به کار هستند (هرچند که محصول، محصولی 100% انلاین است). بعضی از موقعیت‌های شغلی آفلاین که می‌توانید با یک رزومه خوب، شانس استخدام‌تان را در آن‎ها بالا ببرید این‌ها هستند:

  • حسابدار جونیور و سینیور
  • مسئول تدارکات
  • کارشناس و مدیر منابع انسانی
  • کارشناس جذب نیرو
  • کارشناس مرکز تماس (به صورت دورکاری)

با فراگیر شدن ویروس کرونا، اسنپ هم مثل دیگر شرکت‌ها هم نیروهایش را دورکار کرد (که بعضی از آن‌ها هنوز از خانه کار می‌کنند) و هم شروع به استخدام نیروهایی کرد که به صورت کلی ریموت کار خواهند کرد. این یعنی حالا از هر شهری از ایران می‌توانید همکار اسنپ باشید. همین الان نوشتن رزومه برای اسنپ را شروع کنید!

 

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه