1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. هزینه رزومه نویسی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه رزومه نویسی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا رزومه نویسی هزینه دارد؟ قیمت طراحی رزومه چقدر است؟ هزینه نوشتن رزومه به چه عواملی بستگی دارد؟ آیا برای نوشتن رزومه باید هزینه کنیم؟

برای افرادی که خودشان رزومه کاری یا تحصیلی را نمی‌نویسند، داشتن یک رزومه خوب هزینه بر خواهد بود. البته هر فردی می‌تواند با صرف مدت زمانی یک رزومه برای خود تنظیم کند اما اگر بخواهید یک رزومه کاملاً حرفه‌ای و بی عیب و نقص را داشته باشید، می‌توانید کار را به کاردان بسپارید و خیال خود را از داشتن یک رزومه خوب راحت کنید. برای این منظور هم می‌توانید از رزومه سازهای آنلاین استفاده کنید و هم از افرادی که یک رزومه شخصی برای شما طراحی می‌کنند که در هر مورد نرخ‌ها متفاوت خواهد بود.

هزینه طراحی رزومه چقدر است؟

انواع مختلفی از رزومه های کاری و تحصیلی وجود دارند که با توجه به پیچیدگی‌های هر کدام قیمت متفاوت است. برای مثال ممکن است شما یک رزومه ساده بخواهید طراحی کنید که طراحی قالب آن نیاز به صرف زمان اندکی داشته باشد که چندان هزینه بر نخواهد بود.

هزینه تنظیم یک رزومه به عوامل زیر بستگی دارد:

زبان رزومه

اینکه رزومه به چه زبانی باشد در تعیین هزینه نهایی تنظیم آن موثر است. برای مثال رزومه فارسی طبیعتاً هزینه کمتری نسبت به تنظیم رزومه با زبان‌های دیگر دارد. از بین زبان‌های دیگر انگلیسی کمترین هزینه را دارد و زبان های خاص قیمت بالاتری دارند.

قالب رزومه

اینکه قالب رزومه چطور باشد، چقدر پیچیدگی داشته باشد و طراحی آن چقدر زمان نیاز داشته باشد در تعیین هزینه نهایی رزومه نویسی موثر است. قالب‌های ساده رزومه هزینه طراحی کمتری دارند و قالب‌های گرافیکی هزینه بیشتر.

دستی بودن رزومه یا استفاده از رزومه سازهای آنلاین

رزومه ساز­ آنلاین از قبل یکسری قالب های رزومه تعریف شده دارند که هر شخص با توجه به نیاز، سلیقه و کاربردی که رزومه دارد می‌تواند آن را انتخاب و اجرا کند. بطور کلی هزینه ساخت رزومه با رزومه ساز آنلاین مقرون به صرفه و کم است. اما اینکه رزومه بصورت دستی برای یک فرد طراحی و تنظیم شود، هزینه بیشتری خواهد داشت.

رزومه تحصیلی یا کاری

تنظیم رزومه های کاری هزینه کمتری نسبت به رزومه های تحصیلی دارند. از آنجا که رزومه های تحصیلی معمولاً برای مراکز آموزشی خارج از کشور تنظیم می‌شوند و حساسیت بالاتری دارند، نیاز به صرف زمان بیشتری دارند و همچنین نیاز به کسب اطلاعات بیشتر نسبت به آن مرکز مورد نظر دارد تا شانس قبولی بیشتر شود.

با توجه به موارد ذکر شده، هزینه تنظیم رزومه متفاوت خواهد بود و می‌توانید از مبالغ خیلی کم مثل 10,000 تومان شروع شود و تا مبالغ بالاتر را در بر بگیرد.

شما همواره می‌توانید در هر زمینه‌ای که می‌خواهید رزومه داشته باشید، با یک سرچ ساده و بررسی نمونه رزومه های موفق در همان زمینه، اطلاعات مفیدی کسب کنید و یک الگوی استاندارد را برای طراحی رزومه خودتان در نظر بگیرید تا در نتیجه یک رزومه موفق را تنظیم کنید.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه