1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. آموزش نوشتن رزومه مدیر مارکتینگ

آموزش نوشتن رزومه مدیر مارکتینگ

اگر چند سالی در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده‌اید و مهارت‌های رزومه‌ نویسی را هم تا حد خوبی دارید، احتمالا حالا یا به عنوان مدیر مارکتینگ (Marketing Manager) مشغول کار هستید یا در آستانه تغییر شغل. رسیدن از مرحله کارشناسی به سرپرستی و سپس مدیریت، بیشتر اوقات نیاز به مهارت‌های قرص و محکم و سوابق ارزشمند دارد. اما بدون یک رزومه مناسب چطور می‌توانید راه خودتان را بین این همه متقاضی باز کنید و به عنوان یک مدیر مارکتینگ استخدام شوید؟ فاصله یک متخصص استخدام در سازمان با استخدام مدیر مارکتینگ ده‌ها (و شاید صدها) رزومه‌ی متفاوت است که بعضی از آن‌ها فوق‌العاده هستند و بعضی‌هایشان به هیچ دردی نمی‎خورند.

در این مطلب راهکارها و شیوه‎‌های ساده‌ای را به شما آموزش می‌دهیم که با آن‌ها می‏توانید یک رزومه مدیر مارکتینگ برای خودتان تدوین کنید و بخشی از یک درصدی‌های برنده باشید.

 آیا برای استخدام شدن به عنوان یک مدیر مارکتینگ باید سابقه داشته باشم؟

سابقه کار مارکتینگی بله، اما سابقه مدیر مارکتینگ خیر. بنابراین اگر یک دیجیتال مارکتر باسابقه و حرفه‌ای هستید و حالا می‌خواهید رزومه نویسی را برای ارتقا موقعیت شغلی‌تان انجام بدهید بهتر است تمام تمرکزتان را صرف کنید تا خودتان را به بهترین شکل ممکن ارائه (یا به قول معروف present) کنید. هیچ مدیر مارکتینگی از ابتدای مسیر شغلی‌اش به عنوان یک مدیر وارد اکوسیستم نشده است. بهتر است ترتیب ارائه مطالب، اطلاعات شخصی و... را طوری بچینید (و در نهایت فایل رزومه را طوری ارائه بدهید) که نشانگرِ یک فرد حرفه‌ای و کاربلد باشد. به عنوان یک مدیر مارکتینگ، حتما این نکته را می‎دانید که برای فروش هر محصول یا خدمتی، تبلیغات اهمیت تعیین‌کننده دارد. هنگام رزومه نویسی فراموش نکنید که مهارت‌های شما حالا آن چیزی هستند که قرار است بفروشید و هدف نهایی فروش هم رفتن به جلسه مصاحبه استخدام مدیر مارکتینگ است.

این روزها کمپانی‌های بزرگ و کوچک بسیاری هستند که برای گسترش کسب‌وکارشان به مدیر مارکتینگ نیاز دارند، بنابراین رزومه شما به احتمال قوی از فیلترهای زیادی رد می‌شود و چندین و چند بار توسط افراد مختلف بررسی خواهد شد تا استخدام‌کنندگان مطمئن شوند که فرد مناسبی را یافتند که از پس پروژه‌ها برمی‌آید. برای تحت تاثیر قرار دادن همه این افراد رزومه مدیر مارکتینگ باید جزئیات مناسب را داشته باشد و در عین حال پرگویی نکند، باید روی موفقیت‌هایتان تمرکز کند و در عین حال جایی برای گفتگوی حضوری هم بگذارد.

توصیف خلاصه از مهارت‌ها در رزومه

اگر سابقه مدیریت مرتبط دارید، بهتر است آن را در ابتدای رزومه (ترجیحا به صورت یک پاراگراف خلاصه) بیاورید تا خواننده ببیند که در موقعیت‌های قبلی با موفقیت عمل کرده‌اید. اگر برای اولین بار رزومه مدیر مارکتینگ می‌نویسید روی مهارت‌هایتان تمرکز کنید. و در تمام لحظاتی که مشغول رزومه نویسی هستید این نکته را هم فراموش نکنید که خواننده متن شما می‌خواهد بفهمد که چه سودی برایش خواهید داشت و چقدر به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کنید. آن‌ها از این که شما مدرک گوگل انالتیکس دارید یا اکسل را در سطح یک مدرس حرفه‌ای بلدید خوشحال می‌شوند اما خوشحال‌تر خواهند بود اگر بدانند که به عنوان یک مدیر مارکتینگ تازه‌وارد سودِ محصول را چطور بالا می‌برید یا آگاهی از برند را چطور میان مردم عادی افزایش خواهید داد.

پس مهم است که رزومه مدیر مارکتینگ یک ویترین جوایز نباشد، بلکه شامل راهکارهای پیشنهادی و تخصص‌های مرتبط نیز بشود.

یک نمونه درست: مدیر مارکتینگ توانمند در ابزارها و تحلیل‌های مارکتینگ، با بالای شش سال سابقه. به دنبال ایجاد بستری برای بکارگیری مهارت‌های تثبیت‌شده‌ی خود در رهبری و استراتژی برای رشد سازمان شما هستم. در سازمان قبلی (حوزه فناوری) هدف سالانه را 150% محقق کردم، هفت تیم محصول را رهبری کردم و با ذخیره 1.2 میلیارد تومان هزینه مصرفی سازمان، توانستم 25% کارآمدی عملکرد را بالا ببرم.

این جملات به کارفرما می‎‌گویند «تخصص من به شما کمک می‌کند بیشتر پول دربیاورید».

یک نمونه اشتباه: مدیر مارکتینگ، دارای توانایی‌های کار تیمی و رهبری. به دنبال کار در کمپانی که بتوانم بر پروژه‌های ATL و BTl نظارت کنم.

این جملات به کارفرما می‌گویند که شما یک سری مهارت کلی دارید (که دقیقا مشخص نشده‌اند) و بیشتر دلتان می‌خواهد درمورد «خودتان» صحبت کنید، نه فایده‌ای که برای سازمان به عنوان یک مدیر مارکتینگ خواهید داشت.

نوشتن مهارت‌های نرم و سخت در رزومه

مدیران منابع انسانی و استخدام‌کنندگان علاوه بر سود شما برای سازمان، صد در صد دوست دارند مهارت‌هایتان را هم ببیند. پس قبل از شروع رزومه نویسی، نگاهی به آگهی سازمان بیاندازید تا بفهمید که دقیقا از یک مدیر مارکتنیگ چه انتظاراتی دارد، بعد مطابق آن و به ترتیب اهمیت مهارت‌های سخت و نرم خود را وارد رزومه مدیر مارکتینگ کنید (البته با رعایت کلمات کلیدی). مهارت‌های سخت یک مدیر مارکتینگ می‌توانند طراحی استراتژی، سئو (SEO)، اکسل و ... باشند و مهارت‌های نرم چیزهایی‌اند مثل کار تیمی، رهبری، مدیریت بحران و ... اگر سال‌ها سابقه‌ی کار دارید اما هنوز نمی‌دانید کدام‌ها را باید در رزومه خودتان بیاورید، حتما این 14 مورد را بررسی کنید:

  1. نرم‌افزارهای کلی مثل Microsoft Office Suite و Google Suite
  2. ابزارهای سئو مثل Google Analytics، SEMrush و Ahrefs
  3. نرم‌افزارهای CRM مانند HubSpot، Salesforce و Microsoft Dynamics
  4. مهارت‌های کدنویسی (در صورتی که دارید) با HTML، CSS یا ووردپرس
  5. ایمیل مارکتینگ
  6. آنلاین مارکتینگ
  7. تحقیقات بازار
  8. روابط عمومی
  9. تحلیل داده
  10. مدیریت زنجیره تامین
  11. مدیریت محصول
  12. توسعه محصول
  13. مشتری‌یابی
  14. شبکه‌‎های اجتماعی

مهارت‌های نرم در یک رزومه مدیر مارکتینگ، می‌توانند شامل این موارد باشند:

  • توانایی رهبری
  • ارتباط قوی نوشتاری و کلامی
  • قدرت ارتباطات بین فردی
  • خلاقیت
  • انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری
  • کار تیمی
  • توجه به جزئیات
  • حل مسئله
  • ارتباط موثر

رزومه ساز آنلاین

مصاحبه استخدام مدیر مارکتینگ

از آن جایی که جهان در حال شکل دادن ارتباطات تازه است و به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد از کشورهای دیگر برای سازمان‌ها کار می‌کنند، دانستن زبان‌های خارجی هم یک مهارت مهم برای یک مدیر مارکتینگ به حساب خواهد آمد. بنابراین اگر زبانی بلدید هم حتما هنگام رزومه نویسی آن را بیاورید.

در نهایت هنگامی که به جلسه مصاحبه استخدام مدیر مارکتینگ می‌روید و زمان دفاع از مهارت‌هایتان می‌رسد، بهتر است برای هر کدام از این موارد توضیح داشته باشید و بگویید که به عنوان یک مدیر مارکتینگ چطور موفق شده‌اید:

  • لیدهای جدید تولید کنید
  • محصولات جدید به بازار معرفی کنید
  • عملکرد تیم را بهبود ببخشید
  • آگاهی برند را افزایش بدهید
  • هزینه‌ها را کاهش بدهید
  • به اهداف برسید
  • ROI را بالا ببرید
  • عملکرد تیم مارکتینگ را در سازمان بهینه کنید
رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه