1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. چگونه رزومه‌ای بنویسیم که دعوت به مصاحبه شویم؟

چگونه رزومه‌ای بنویسیم که دعوت به مصاحبه شویم؟

رزومه یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک درخواست شغلی است در حالی که تنها یک صفحه یا دو صفحه طول دارد. رزومه شما قدرتمندترین ابزار برای گفتن داستان سابقه حرفه‌ای شما به کارفرمای احتمالی‌تان می‌باشد.

آیا باید نحوه نوشتن یک رزومه را بررسی کنید؟ رزومه یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک درخواست شغلی است در حالی که تنها یک صفحه یا دو صفحه طول دارد. رزومه شما قدرتمندترین ابزار برای گفتن داستان سابقه حرفه‌ای شما به کارفرمای احتمالی‌تان می‌باشد.

یک رزومه خوب نوشته شده که مرتبط‌ترین صلاحیت‌ها را نشان می‌دهد به شما کمک می‌کند تا برای مصاحبه انتخاب شوید. مهم‌تر از همه، رزومه شما باید سازگار، مختصر و صریح بوده و خواندن آن آسان باشد.

اگر این گونه نباشد، رزومه و نامه توضیحی (کاور لتر) شما به نگاه دوباره هیچ مدیر استخدامی نمی‌رسد. مطلب زیر را بخوانید تا اطلاعاتی درباره نحوه نوشتن رزومه به دست آورده و به شما کمک کند برای مصاحبه دعوت شوید.

یک نوع رزومه انتخاب کنید

چندین نوع اساسی از رزومه‌ها وجود دارند که برای درخواست فرصت‌های شغلی به کار می‌روند. بسته به شرایط شخصی خود، یک رزومه با ترتیب زمانی، کاربردی، ترکیبی، یا یک رزومه هدفمند را انتخاب نمایید.

 رزومه ترتیب زمانی (به ترتیب زمانی معکوس) ساده‌ترین فرمت برای استفاده می‌باشد، اما ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که شما می‌خواهید به جای سابقه شغلی‌تان بر روی دستاوردهای مهم و مهارت‌ها تمرکز کنید.

صرف زمان برای انتخاب بهترین نوع رزومه بر اساس موقعیت ارزش تلاش را دارد.

فونت و اندازه مناسب را انتخاب کنید

مهم است که فونت و اندازه قلم را به نحوی انتخاب کنید که خوانا باشد و فضای سفید کافی را در صفحه باقی بگذارد. همچنین باید ویژگی‌های سبکی (مانند ایتالیک، خط کشیدن، برجسته کردن، و نقطه) را به حداقل برسانید؛ حروف سیاه برجسته را برای عناوین بخش و برای دستاوردهای قابل شمارش استفاده کنید که دوست دارید آن را  در "pop (استفاده از عنوان)" در صفحه نمایش دهید (تامین و برآورده کردن قرارداد 1.5 میلیون دلاری). زمانی که از یک سبک خاص استفاده می‌کنید، به طور پیوسته از آن استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی رزومه

اغلب شرکت‌ها از نرم افزار مدیریت استخدام برای غربال کردن متقاضیان فرصت‌های شغلی استفاده می‌کنند.

برای اینکه موفق شوید، رزومه شما باید شامل کلمات کلیدی باشد که به طور مستقیم مشاغلی را که به آن‌ها علاقه دارید هدف قرار دهند.

زمانی را صرف تطبیق شرایط خود با این شغل کنید تا مطمئن شوید که رزومه شما شامل کلمات کلیدی و مهارت‌های مناسب می‌باشد. این کار علاوه بر کمک به انتخاب رزومه شما، به مدیر استخدام نیز کمک خواهد کرد تا ببیند بر اساس مهارت‌ها و تجربیات، شما یک متقاضی ایده آل برای این شغل خاص هستید.

جذاب کردن توصیف شغلی خود

توضیحی که برای هر کار نوشته‌اید را بررسی کنید. آیا آن‌ها به مدیر استخدام نشان می‌دهند که چرا شما یک گزینه خوب هستید؟ آیا آن‌ها تاثیرگذار به نظر می‌رسند؟ چند دقیقه زمان صرف کنید تا آن‌ها را کمی بهتر کرده تا فوق العاده جذاب به نظر برسند.

محک و آزمایش رزومه

حتما قبل از ارسال رزومه خود از ویرایش آن مطمئن شوید. اشتباهات گرامری و املایی و نیز هر گونه ناهماهنگی در سبک را بررسی کنید. از یک دوست یا عضو خانواده و یا حتی مشاور شغلی بخواهید که کاور لتر (نامه توضیحی) شما را بخواند. این نکات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که رزومه شما درست و بدون خطا است.

قالب رزومه

همراه با مثال های از رزومه، می توانید از یک الگوی رزومه به عنوان نقطه شروع برای ایجاد رزومه خود استفاده کنید. اطلاعات خود را به قالب رزومه اضافه کنید، سپس آن را اصلاح و ویرایش کنید تا رزومه خود را شخصی سازی کنید و بتوانید مهارت ها و توانایی های منحصر به فرد خود را برجسته نمایید.

مرور تعداد بیشتری از نمونه رزومه

نمونه رزومه هایی را که با انواع موقعیت های شغلی همخوانی دارند، مطالعه کنید. این رزومه ها به شما نمونه هایی از قالب های رزومه را ارائه خواهند داد که تقریبا برای هر جوینده کار مفید خواهند بود. آن ها همچنین به شما کمک می کنند تا بدانید باید شامل چه نوع اطلاعاتی شوند.

گرفتن مشاوره رزومه

نوشتن یک رزومه کار سختی است، و کمک گرفتن قبل از ارسال آن به کارفرمایان، اغلب ایده خوبی می باشد. شما می توانید مشاوره رزومه و نکات نوشتاری را به صورت آنلاین بیابید. همچنین اگر شما دانشجوی کالج یا فارغ التحصیل دانشگاه باشید، می توانید با یک مشاور شغلی کالج هم ملاقات کنید.

ممکن است از خدمات رزومه حرفه ای استفاده کرده و یا وب گاه رسمی وزارت کار را برای کسب اطلاعات در مورد هر گونه خدمات رایگان شغلی که ارائه می دهند، چک کنید. منابع عالی و رایگان بسیاری وجود دارند، که می توانید پیش از پرداخت پول به شخصی به عنوان مشاور در ان ها تحقیق نمایید.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه