1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. آشنایی با نحوه انتشار رزومه در گوگل

آشنایی با نحوه انتشار رزومه در گوگل

در این رزومه ساز آنلاین شما می‌توانید رزومه ساخته شده خود را در گوگل منتشر کنید و در صورتی که کاربران نام شما را در گوگل جستجو کنند رزومه شما را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده خواهند کرد و به رزومه شما قابل دسترس برای آنها خواهد بود. البته این یکی از راه‌های انتشار رزومه در گوگل است که ما امکانات آن را در سایت فراهم نموده‌ایم. برای آشنایی با مزایا و فواید انتشار رزومه در گوگل به مطالعه بیشتر این مقاله بپردازید. بطور کلی همه متقاضیان کار رزومه کاری خود را به کارفرماها ارسال می‌کنند و منتظر می‌مانند تا رزومه‌شان بررسی شده و در صورت تایید زمان مصاحبه حضوری تعیین شود. امروزه یک روش بسیار کارا و موثر این است که رزومه در گوگل منتشر شده و به این صورت امکان جستجو برای استخدام، برای کارفرماها هم فراهم می‌شود. در واقع کارفرماهایی که به دنبال استخدام کارمندی با شرایط خاص تحصیلی، سوابق کاری و مهارت‌ها هستند، امکان دسترسی به این افراد را از طریق موتور جستجوی گوگل بدست می‌آورند.

مزایای انتشار رزومه در گوگل

مزایای انتشار رزومه در گوگل

انتشار رزومه در گوگل از چند جهت مزیت دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

  1. بیشتر دیده شدن، سریع‌تر استخدام شدن

    هرچه رزومه شما بیشتر دیده شود احتمال اینکه زودتر در شغل مورد نظرتان استخدام شوید بیشتر می‌‌شود. در واقع طیف وسیع‌تری از شرکت‌ها و کارفرماها شما را می‌بینند و تنها محدود به یکسری سایت‌های کاریابی خاص نمی‌شوید. به این ترتیب از نظر زمانی بک گام از متقاضیان دیگر جلوتر هستید.

  2. پروسه استخدام هدفمندتر می‌شود

    در این حالت کارفرماها رزومه شما را در گوگل بررسی می‌کنند و در صورتیکه با استانداردهای شرکت و سازمانشان مطابقت داشته باشد شما را به مصاحبه حضوری دعوت می‌کنند. در واقع عملیات استخدام و جذب نیرو هدفمندتر و با شانس بیشتری برای استخدام انجام می‌شود.

  3. متقاضی استخدام حرفه‌ای تر جلوه می‌کند

    از اینرو که به طور معمول متقاضیان استخدام رزومه خود را به شرکت‌ها و کارفرماها ارسال می‌کنند در صورتیکه شما رزومه‌تان را در گوگل منتشر کنید، حرفه‌ای‌تر جلوه می‌کنید و این خود یک پوئن مثبت برای شماست چراکه بسیاری از کارفرماها بدنبال یک وجه تمایز برای انتخاب یک گزینه از میان چندین کاندیدا برای استخدام هستند.

  4. پروسه استخدام و جذب نیرو با انتشار رزومه در گوگل به یک پروسه دو طرفه تبدیل می‌شود

    در واقع با انتشار رزومه در گوگل شما به در کنار اینکه رزومه خود را به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ارسال می‌کنید به کارفرما هم این فرصت را می‌دهید تا بتواند به شما دسترسی داشته باشد و عملیات استخدام بصورت کاملاً دو طرفه در جریان خواهد بود.

  5. فرصت‌های شغلی بهتری به شما روی می‌آورند

    با انتشار رزومه در گوگل شما این فرصت را برای خود فراهم می‌کنید که حتی در صورتیکه در مرکزی مشغول به کار هستید، فرصت‌های بهتری به شما رو کنند و در صورتیکه با خواسته‌ها و توقعات شما همخوانی داشته باشد، می‌توانید محل کار خود را تغییر دهید و در محلی بهتر شروع به کار کنید. در واقع همیشه این فرصت را دارید که به انتخاب‌های بهتری فکر کنید زیرا کارفرماها در حال بررسی شما در موتور جستجوی گوگل هستند.

نحوه انتشار رزومه در گوگل

اگر به مهارت‌ها و توانایی‌های خود به شکل یک کالا برای فروش نگاه کنید با انتشار این کالا(رزومه) در گوگل می‌توانید یک خریدار مناسب پیدا کنید. اما چطور باید رزومه را در گوگل منتشر کرد؟

مهمترین چیزی که قبل از انتشار رزومه در گوگل باید به آن توجه کنید، داشتن یک رزومه خود و حرفه‌ای و طبق اصول استاندارد است. اما در مرحله بعد با استفاده از یک سری ابزار مثل GOOGLE DOCS و یا GOOGLE DRIVE می‌توانید رزومه‌تان را در گوگل منتشر کنید. همچنین بسیاری از سایت‌های رزومه ساز این آپشن را دارند که رزومه شما را مستقیماً در گوگل منتشر کنند.

قبل از انتشار رزومه در گوگل حتماً رزومه را از ابعاد مختلف بخصوص قالب و محتوا و کلمات کلیدی بررسی کنید و سپس اقدام به انتشار کنید.

انتشار رزومه در گوگل با رزومه ساز سی وی رزومه

سایت CVresume.ir این امکان را برای شما فراهم کرده تا به راحتی بعد از ساخت رزومه در پنل شما، با انتخاب گزینه "نمایش رزومه در گوگل" رزومه‌تان را در گوگل منتشر کنید. به این ترتیب سی وی رزومه لینک رزومه شما را در گوگل قرار داده و بعد از دو روز با سرچ کردن نام خود در جستجوگر گوگل می‌توانید رزومه خود را مشاهده کنید.

سوالات متداول

آیا لزوماً رزومه را باید در گوگل منتشر کرد؟

خیر. هیچ لزومی به انتشار رزومه در گوگل وجود ندارد اما همانطور که ذکر شد، این کار به فرآیند استخدام و دیده شدن شما توسط کارفرماها سرعت می‌بخشد و شانس بیشتری برای کار در یک مرکز خوب را خواهید داشت.

آیا انتشار رزومه در گوگل امکان دسترسی تمام افراد به اطلاعات شخصی را فراهم می‌کند؟

خیر. اطلاعات شخصی از جمله شماره تماس شما به صورت پیش فرض در گوگل نمایش داده نمی‌شوند و این بستگی به ترجیح شما دارد که چه اطلاعاتی را بخواهید به نمایش بگذارید.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه