1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. چطور یک رزومه شرکتی حرفه ای بنویسیم؟

چطور یک رزومه شرکتی حرفه ای بنویسیم؟

برای اینکه بتوانید شرکت خود را بهتر معرفی کنید نیاز دارید که یک رزومه حرفه‌ای از شرکت خود بسازید. محتوا و قالب رزومه شرکتی با توجه به صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، متفاوت خواهد بود ولی نه آنقدر که اطلاعات کلی شرکت به شکلی دیگر در رزومه نوشته شود. پس از خواندن این مقاله به راحتی میتوانید برای شرکت خود رزومه بنویسید. همچنین در انتهای مقاله چند نمونه رزومه شرکتی رایگان قرار داده‌ایم تا بتوانید از آنها الگو برداری کنید.

یکی از کاربردهای رزومه در عصر امروز، نوشتن و تنظیم رزومه برای شرکت‌ها و سازمان‌هاست. رزومه شرکتی در واقع فایلی است که بیزنس و کسب و کار شما را به مخاطب هدف معرفی می‌کند و ایشان را با محصولات و خدمات شما آشنا می‌کند. اهمیت رزومه شرکتی به مراتب بیشتر از رزومه فردی است چرا که در سرنوشت تمام افراد شاغل در آن شرکت موثر است نه یک فرد خاص. در این مقاله ما قصد داریم راهنمای کاملی از نکات حرفه‌ای نوشتن یک رزومه استاندارد برای شرکت را بیان کنیم. ضمناً یک نمونه قالب رزومه شرکتی به همراه نمونه محتوا برای مهمترین صنایع قرار داده شده تا بهتر بتوانید برای تنظیم رزومه ایده بگیرید و در صورت نیاز قالب آماده را دانلود و استفاده کنید.

کاربرد رزومه شرکت چیست؟

رزومه شرکتی می‌تواند برگ برنده یک شرکت در مناقصات و دریافت پروژه‌هایی باشد که از نظر تجاری و اقتصادی می‌توانند آینده شرکت را تضمین کنند و آن را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهند. بنابراین اینکه محتوای رزومه چه باشد(چطور شرکتتان را معرفی کنید) و ظاهر رزومه چگونه باشد(قالب جذابی استفاده کنید) بسیار حائز اهمیت است.

نکات و اصول ساختن رزومه شرکتی

با توجه به اهمیت موضوع رزومه شرکتی، قبل از شروع به نوشتن باید نکات و اصول رزومه نویسی برای یک شرکت را بدانید تا این کار را به بهترین وجه ممکن انجام دهید. در کنار دانلود نمونه رزومه شرکتی، دانستن نکات لازم برای تنظیم یک رزومه شرکتی استاندارد، ضروری است.

نحوه نگارش رزومه شرکتی

نحوه نگارش رزومه شرکتی

برای نوشتن رزومه شرکتی به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. اطلاعات شناسنامه‌ای و راه‌های ارتباطی

    اولین موردی که در نوشتن رزومه باید در نظر بگیرید این است که نام شرکت را بنویسید، زمینه فعالیت شرکت را مشخص کنید و تمام کانال‌های ارتباطی با شرکت را بنویسید تا به راحتی قابل دسترس خواننده رزومه قرار بگیرد. این اطلاعات شامل موارد زیر است:‌

    • نام شرکت
    • سال تاسیس
    • زمینه فعالیت
    • نام مدیریت
    • تمام شبکه‌های اجتماعی شامل وبسایت، پیج اینستاگرام و سایر صفحه‌های فعال
    • اطلاعات تماس و آدرس
  2. تاریخچه شرکت

    یک بخش را به عنوان تاریخچه شرکت در رزومه‌تان بنویسید و در این بخش تاریخ ثبت شرکت و سال شروع به فعالیتتان را بیان کنید. همینطور می‌توانید ایده‌ و هدفی که پشت این شروع و راه اندازی بوده را برای جذاب‌تر کردن متن بنویسید.

  3. معرفی و توصیف شرکت

    این بخش از رزومه شرکتی مانند بخش توصیف شخصی در رزومه کاری و فردی است که یک دید کلی از شما و شرکت و زمینه فعالییتان در چند سطر و به طور مختصر در اختیار خواننده قرار می‌دهد. ضمناً نکاتی که در دیگر بخش‌های رزومه نمی‌توان آن‌ها را بیان کرد را می‌توانید در این بخش بنویسید. در این بخش شخصیت برند و شرکتتان را به مخاطب معرفی می‌کنید.

  4. معرفی محصولات و خدمات شرکت

    از مهم‌ترین بخش‌های رزومه شرکتی معرفی محصولات یا خدماتی است که آن شرکت ارائه می‌دهد. در این بخش بهتر است از تصاویر و بیان نقاط قوت محصول یا خدمتتان برای جذب مخاطب استفاده کنید. در واقع بخشی که باعث می‌شود شما در یک مناقصه یا مصاحبه پیروز شوید همین بخش است چرا که هدف از برگزای آن پروژه یا مناقصه خدمات یا محصولات شما بوده است.

  5. سوابق کاری شرکت

    در این بخش مسیری که شرکت از ابتدای تاسیس طی کرده و اقداماتی که در جهت نیل به اهداف خود انجام داده است بیان می‌شود. همانطور که در بخش سابقه کاری برای رزومه فردی، باید تمام اقدامات مهم و سوابق مهم بیان شود در رزومه شرکتی هم باید تمام مواردی که تا به اینجای حیات شرکت انجام شده ذکر شوند.

  6. دستاوردها و افتخارات

    رزومه‌ای که یک بخش از دستاوردهای شرکت را نداشته باشد در واقع فاقد ارزش است. این بخش جایی است که مخاطب را متقاعد می‌کند که از بین رقبا و شرکت کنندگان بهترین شرکت را برای همکاری انتخاب کند. بهترین شرکت، شرکتی است که بیشترین دستاورد را در زمینه کاری‌اش داشته باشد.

باید و نبایدهای محتوایی

  • از بیان موارد غیر مرتبط بپرهیزید.
  • کوتاه و مختصر بنویسید.
  • از عبارات و اصلاحات حرفه‌ای در زمینه مرتبط با شرکتتان در متن استفاده کنید.
  • وجه تمایز و ویژگی‌های بازر شرکتتان نسبت به رقبا را بنویسید.
  • تاریخچه شرکت و جایگاه فعلی شرکت در بین رقبا را بیان کنید.
  • بهتر است هر موردی را با آمار و ارقام دقیق بیان کنید و از ابهام گویی بپرهیزید.
  • بجای توضیحات طولانی از بولت پوینت و نوشتن اطلاعات بصورت موردی استفاده کنید.
  • دولتی یا خصوصی بودن شرکت را باید در رزومه مشخص کنید.
  • یکی از بخش‌های مهمی که در رزومه شرکتی باید بنویسید چشم انداز و اهداف شرکت است و در بسیاری موارد برای مخاطبان مهم است که شرکتی که قرار است با آن همکاری کنند چه چشم انداز و آینده‌ای خواهد داشت.
  • در نوشتن همه موارد صداقت داشته باشید.

طول محتوای رزومه شرکتی

درست مانند رزومه‌های فردی که باید در کمترین حجم ممکن نگارش می‌شدند تا در زمان کوتاهی قابل بررسی و مطالعه باشند، رزومه شرکتی هم نباید خیلی طولانی و خواندن آن خارج از وقت و حوصله مخاطب باشد. مختصر نویسی اصلی است که حتما در نوشتن رزومه شرکتی باید به آن توجه کنید. البته نباید کیفیت را فدای کمیت کنید و از بیان نکات و موارد ضروری غافل شوید. حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان مانند گوگل و فیسبوک رزومه‌های کوتاه و یک صفحه‌ای دارند اما تمام اطلاعات ضروری را در همین یک برگ جای داده‌اند.

ظاهر و قالب رزومه شرکتی

ظاهر و قالب رزومه شرکتی

اهمیت بررسی نمونه رزومه‌های شرکتی مرتبط با زمینه کاری‌تان را دست کم نگیرید. برای اینکه بدانید چه نوع قالب‌هایی در شرکت‌های مرتبط با شما استفاده می‌شوند و ظاهر رزومه آن‌ها به چه صورت است بهتر است چند نمونه را بررسی کنید.

  • حتماً در رزومه شرکتی باید تصویری از نمای آن شرکت وجود داشته باشد.
  • قالب هرچه ساده‌تر باشد بهتر است؛ تمرکز خواننده نباید از متن به جزئیات و تصاویر پرت شود.
  • بهتر است حتما از رنگ‌ها در رزومه‌ شرکتی استفاده شود و اگر این رنگ با رنگ لوگوی برندتان یکی باشد بهتر است.
  • در استفاده از رنگ‌ها و تصاویر افراط نکنید.
  • هر کسب و کاری طالب یک قالب خاص است که بهتر است متناسب با نوع آن تنظیم و طراحی و استفاده شود.

فونت رزومه شرکتی

فونت یکی از موارد مهم در رزومه نویسی است که باید در انتخاب آن دقت کنید. فونت یک متن اولین چیزی است که بر خواننده متن تاثیر دارد. برای مثال فرض کنید از یک فونت پیچیده و ناخوانا استفاده شود در این حالت خواننده در در همان ابتدا از خواندن مطالب هرچند که مفید و خوب باشند صرف نظر می‌کند. همینطور سایز فونت باید نه خیلی ریز و نه خیلی درشت باشد.

بهترین فونت برای رزومه‌های شرکتی شامل فونت‌های BMitra ،BYekan و Calibri با اندازه 10-12 هستند.

روش های رزومه نویسی برای شرکت

بطور کلی دو راه برای نوشتن رزومه شرکتی وجود دارد:

  1. رزومه توسط یک عضو از شرکت نوشته شود

    در این روش رزومه توسط یک فرد که توسط مدیر تعیین می‌شود نگارش می‌شود. تمام مراحل ذکر شده برای رزومه نویسی بصورت دستی انجام می‌شود به این صورت که یک قالب طراحی می‌شود، محتوا تنظیم تنظیم شده و در قالب قرار داده می‌شود. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید حتما چند نمونه رزومه شرکتی را قبل از شروع کار بررسی کنید و طبق استانداردهای مشترک این نمونه رزومه‌ها، رزومه خود را تنظیم کنید.

  2. از رزومه ساز آنلاین استفاده شود

    در این روش بخش طراحی قالب حذف می‌شود و شما از بین قالب‌های آماده موجود در رزومه سازهای آنلاین یک قالب را انتخاب و دانلود می‌کنید و در آن اطلاعات شرکتتان را وارد می‌کنید. برای هر فیلد شغلی قالب‌های متفاوت و خاصی وجود دارد بنابراین می‌توانید در یک قالب استاندارد محتوای رزومه را اجرا کنید و خروجی بگیرید. این روش در مدت زمان کوتاه‌تری اجرا می‌شود. قالب‌های رزومه‌ شرکتی سایت cvresume را می‌توانید با مبلغ ناچیزی دانلود و استفاده کنید.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
ساخت رزومه با استفاده از نمونه رزومه‌های آماده
5 نکته طلایی برای ساخت رزومه انگلیسی
برای ساخت رزومه فارسی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه